Markeren in grafiekweergave

Hallo, sinds we Solidworks 2019 hebben geïnstalleerd, wordt het deel dat is geselecteerd in de Feature Manager alleen gemarkeerd als we de muis over de muis bewegen in de grafische weergave.

Deze manier van werken hadden we nog niet, is het een bug? Of een noviteit? Het is in ieder geval erg vervelend!

Als u een verklaring heeft om dit te voorkomen, zijn wij nemers.

Hallo fifounet

Ik ben in V2019 en als ik gewoon met de muis over iets in de functiebeheerder beweeg, verandert het uiterlijk van het onderdeel in de ASM, waardoor je het kunt herkennen.

Ik hoef niet op het onderdeel te klikken om het te markeren.

Als ik je PB goed begrepen heb ;-) Dit is meer een kwestie van het updaten van opties. Je moet kijken in optie == > systeemoptie ==>functie manager, dat is waar het staat naar mijn mening. Ik kan je een kopie van mijn instellingen maken, zodat je kunt vergelijken.

U kunt teruggaan naar de instellingen voordat u overschakelt als u de moeite hebt genomen om het bestand met persoonlijke regels op te slaan. SLDREG

Vriendelijke groeten

1 like

Bedankt voor je antwoord, ik heb dezelfde instellingen als in 2018, het is raar in optie = > systeemoptie = > Display, het vakje Dynamic Highlight is aangevinkt maar grijs. Hetzelfde geldt voor FeatureManager. Ik zie niet waar ik ze kan wijzigen.

Hoi @fifounet

Inderdaad, ik had het niet gemerkt, maar ik heb dezelfde werking.

Tips die u zeker niet tevreden zullen stellen, maar u kunt het testen, verplaats de muiscursor gewoon een beetje terwijl u in de featuremanager blijft

1. klik op het onderdeel in de functiebeheerder en een tandje hoger op het muiswiel terwijl je de toekomstige manager blijft OF beweeg de muis gewoon een beetje van rechts naar links of van onder naar boven
  2. Je klikt twee keer op het onderdeel, niet te snel, maar het opent een submenu en dat is geen glop.
  3. Je klikt rechts om te selecteren in plaats van links, maar er opent ook een submenu (niet praktisch)

Het beste is een opwaarts wiel of een zeer lichte beweging van de cursor naar rechts of links, beide bewegingen terwijl je in de featuremanager blijft

Vriendelijke groeten

Zie de bijlage

2019-12-17_17_18_15-solidworks_premium_2019_sp1.0_-_a_109-19_v1a.sldasm.jpg

Bedankt Zozo, ik weet niet waarom de Dynamic Highlight vakje is aangevinkt, maar grijs? we zijn in 2019 SP3, misschien moeten we evolueren naar de 4?

Hallo fifounet44,

Dit is geen bug, deze box is alleen beschikbaar als de complexe assemblagemodus is ingeschakeld, zie HIER, en om de complexe assemblagemodus in of uit te schakelen zie HIER. Het inschakelen van de complexe modus zou in theorie uw markeerprobleem moeten oplossen.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo d.roger,

Bedankt voor de tip, dat klopt, we hebben onze assemblages in "Complex Assembly Mode" zeker geladen met een aantal componenten van meer dan 500 voordat we naar 2019 gingen, wat betekent dat we geen of weinig weergaveproblemen hadden. Ik heb dit allemaal veranderd en alles is zoals voorheen!
Nogmaals bedankt en een goed einde van het jaar ;-)

2 likes