Gebogen oppervlak, rugleuning en stoelzitting

Hallo! Ik zou graag de zitting en rugleuning van deze stoel modelleren op solidworks in één oppervlak , maar ik weet helemaal niet waar ik moet beginnen en ik raak een beetje verdwaald in de geprojecteerde rondingen! Kan iemand mij helpen?

capture.png

Hallo

Wil je de basis van deze ketting uit één stuk maken? Ik zou eerst doen waar of de helft van waar je zit met het kleine deel dat voor de benen valt, dan lijkt het alsof de hoek identiek is op de contour. Ik zou een plan maken aan het begin bij de voet, dan de schets tekenen met de hoek en een veeg maken langs de rand en het materiaal verwijderen om de 1/2 stoel symmetrisch te hebben om af te werken.

Hallo

Je hebt het vooraanzicht en het zijaanzicht.

Je plaatst je afbeelding op het voorvlak (Sketch Image), je trekt de omtrek over met een spline.

Je maakt een vlak loodrecht op het midden van je kamer, je voegt je afbeelding vanaf de zijkant in en je trekt de omtrek over.

Je maakt een geprojecteerde curve tussen deze twee schetsen,

Je sluit in het midden en je maakt een randvlak waarmee je de start (normaal naar het profiel) kunt aanpassen.

Je symmetriseert het oppervlak lichaam en je naait de twee oppervlakken.

Bijgevoegd is een exemplaar dat in 2016 in allerijl is gemaakt.

Anders heb je genoeg voorbeelden op youtube, je typt: BluePrint en SolidWorks op youtube

Succes 

Mick

Deel 1.SLDPRT
3 likes

Hier is een truc gedaan om je te laten zien ...

chaise.docx

Hartelijk  dank voor uw advies!

De geprojecteerde curve werkt goed, nu is het enige probleem dat wanneer ik het oppervlak  wil creëren, ik de stoel niet kan graven zoals ik zou willen...  Hoe zorg ik ervoor dat het er hetzelfde uitziet als op de foto? (bijgevoegd is het bestand waarin ik ben geblokkeerd)

plastic_chair_surfacique.sldprt