Uitgevouwen oppervlak

Hallo

Ik heb dit STEP-bestand ontvangen:

Ik moet er een "plat" sjabloon van maken om dezelfde vorm uit 1 mm rubber te snijden.

Ik dacht erover om het dikker te maken en dan te proberen het te "ontvouwen", maar voordat ik verder ga, kan ik het niet eens dikker maken.

Het bestand is bijgevoegd bij de vraag, als je ideeën hebt, ben ik geïnteresseerd.

Dank u allen

peau_caoutchoutage. stap

Ik kan mijn vraag niet bewerken, dus ik geef hier aan dat deze naar buiten toe moet worden verdikt en niet naar binnen.

Bedankt

1 like

Met de functie "Offset surface" kan ik een dikte van 1mm naar binnen creëren

1 like

Ik zou het als volgt proberen:

peau_caoutchoutage.json3d

Het enige dat overblijft is het aanpassen van de uiteinden en uitsparingen...

peau_caoutchoutage.sldprt
1 like

@Bart: Ja, ik ook, maar het is naar buiten en dan, het moeilijkste deel, het hele ding ontvouwen.

@remrem: Ik kan de schijf niet openen :/

1 like

Gezien je onderdeel (op het eerste gezicht niet al te ingewikkeld), zou je het sneller hebben gedaan om het opnieuw te tekenen met een overgangsvouwfunctie en 2 materiaalverwijderingen uit te voeren. Je zou je 2 problemen in één keer oplossen. Nee?

2 likes

Dat snap ik, maar dan moet je het uitvouwen.

+1 Benoit, ik zal alles in volume opnieuw hebben gedaan.

peau_caoutchoutage.sldprt
2 likes

Ja, dat is zeker, nadat mijn luie kant het soms overneemt:D

Maar ik denk niet dat er 50 oplossingen zijn!

1 like

@Jose, ik had een leraar die me vertelde dat je EFFICIËNT lui moet zijn.  ;D

2 likes

Om dit onderdeel uit te vouwen, moet het worden omgezet in plaatwerk.

Maar om dit plaatwerkonderdeel te hebben, mag het niet zoveel niet-plat oppervlak hebben.

Dus voor mij is het technisch onmogelijk om dit onderdeel identiek te reproduceren om het uit te vouwen.....

Ik ga mezelf herhalen, maar ik denk dat Logopres het zou kunnen doen.

2 likes

Op welke versie van SW José zit je?

Bart, weet je zeker dat het niet zou werken met een overgangsvouw??????

1 like

Benoit, aangezien de uiteinden niet plat zijn (als je in vooraanzicht kijkt), denk ik dat het onmogelijk is

2 likes

Logopress? Ik wist er niets van!

Ik ben op SW 2014 SP0 (sinds mijn laatste crash ...).

Aan de andere kant, als iemand Logopress heeft om een test te doen..

1 like

Logopress is een software die een aanvulling is op Solidworks.

Het maakt het mogelijk om complexe vormen te ontvouwen en te buigen.

Er is een testversie aan te vragen bij de dealer.

Hier is de site: http://www.logopress3.com/fr/

Persoonlijk heb ik het nog nooit getest, maar volgens mijn Solidworks-reseller is het erg praktisch als je in deze situaties zit.

3 likes

:D Bedankt Bart, maar controleer je link nog eens denk ik !! Niet dat ik je artikel over speelgoed dat waarde heeft niet leuk vind, maar hey;)

(trouwens, kleine HS, een Tamagotshi kost in werkelijkheid veel, zelfs op Ebay...)

1 like

Ik heb niet in detail gekeken, maar aangezien het in de laatste paar millimeters lijkt te zijn dat het niet helemaal in continuïteit is, is er misschien een manier om te vereenvoudigen, vooral voor een flexibel onderdeel. Nee?

Om gezien te worden met logopress, of, laten we gek doen, met SW2015! Is dit niet iets nieuws?

HS: Ik moet met mijn dochter praten om wat oud speelgoed te verkopen! $ 236 per Betty Spaghetti !!  200 een Lite Brite !! :D

1 like

xD Sorry jongens, verkeerde manip.

H.S: Voor mij is het nep... Anders ben ik rijk $-)

1 like

Ik heb gisteren een beetje gekeken, om deze vorm "identiek" te tekenen is het technisch onmogelijk in plaatwerk.

Je moet dus ofwel de vorm van het onderdeel een beetje veranderen of een andere software gebruiken:p

Daarna is dat mijn persoonlijke mening.

Ik heb zelfs geprobeerd het helemaal opnieuw te tekenen, maar het blokkeert bij de vouwen, omdat de spaken veel te fel zijn.

1 like

Nee, maar ik wacht op de proefperiode van 15 dagen van logopress om het eens te proberen.

Als het niet werkt, verander ik de hele kamer.

Dank u in ieder geval:)

1 like

Met SpaceClaim kan ik je zonder problemen plat maken.