Hallo! Ik ben bezig met het modelleren van een plastic stoel, maar als ik het oppervlak met geleidingsrondingen maak, heb ik altijd een probleem tussen de zitting van de stoel en de armleuning. Hoe maak je dit onderdeel glad en recht?
Hallo! Ik ben bezig met het modelleren van een plastic stoel, maar als ik het oppervlak met geleidingsrondingen maak, heb ik altijd een probleem tussen de zitting van de stoel en de armleuning. Hoe maak je dit onderdeel glad en recht?
Hallo
Kunt u het bestand bijvoegen om te zien?
We kunnen zien dat je een lange weg hebt afgelegd sinds je laatste baan
Het probleem dat u aan de orde stelt, is de overdikte van de penetratie van de basis van uw armleuningen
Probeer de omtrek van uw armleuningen aan te passen
Je zult veel met de splines moeten spelen denk ik
Testing
@+
Hallo
Heb je het juiste profiel gevolgd in het vooraanzicht?
Ik heb veel tests gedaan, maar geen van hen is echt bevredigend ...
Uw bestand is in toekomstige versie voor mij
Dus gepost screenshots met de schetsen hiervan
Je schetsen moeten dus in het blauw zijn
Je moet aan je schetslijnen kunnen trekken om bij iets schoons te komen
@+
Het probleem komt van de afgevlakte oppervlaktefunctie die moeilijk te begrijpen is, gebruik in plaats daarvan de functie voor gevulde oppervlakken, deze werkt vanzelf, zie bijgevoegd. Bovendien zijn de rondingen niet echt bruikbare schetsen, die altijd in schetsen worden omgezet. Hier heb ik in dezelfde 3D-schets je kruispuntcurve gezet en de twee kleine stukjes die het compleet maken.
Anders is uw afbeeldingskopie helemaal goed
Veel succes en een fijne dag
Ik vergat een heel belangrijk punt om geen pijn in mijn billen te hebben. Om een perfecte continuïteit tussen het beginoppervlak en de symmetrie ervan te garanderen, kunt u vanaf de middelste kromming een gereedschapsoppervlak maken en het gevulde oppervlak forceren om eraan te raken, zie bijgevoegde pdf
Een fijne dag
Hallo
Nog een tip, een mooi oppervlak komt van mooie schetsen, dus je hebt hooguit schetsen nodig met continuïteit van kromming, bijvoorbeeld de 3D-schets, ik zou geen lijnen hebben gemaakt maar twee splines met continuïteit van kromming op de rondingen van de armleuning.
@+
Heel erg bedankt, ik ben erin geslaagd om het probleem op te lossen!
Coyote heeft helemaal gelijk,
Voor mooie oppervlakken heb je zo min mogelijk schetsen nodig, maar goed uitgewerkte schetsen met continuïteiten van tangentie of kromming (oppervlakken zijn als splines, je hebt niet te veel beperkingen nodig, maar de juiste, om het goed te laten gaan). Als gladgestreken of grensvlakken worden gebruikt, moeten er duidelijke en niet-raaklijnen zijn tussen de twee richtingen van het net, anders heeft het de voorkeur voor gevulde vlakken. Bovendien is het beter om oppervlakken te maken die overlopen in het eindresultaat en deze vervolgens opnieuw te snijden. In dit geval zou ik geen oppervlak hebben gemaakt dat zo nauwkeurig mogelijk aan de afbeeldingen kleeft, maar zouden ze zijn gebruikt om alles netjes uit te snijden.
Het is waar dat het oppervlak wat tijd nodig heeft en dan begrijpt Solidworks niet alles, vooral niet in het geval van krommingscontinuïteit.....