Dun oppervlak op bestaande vaste stof

Hoi allemaal

Ik begin en ben op zoek naar een manier om een oppervlak te maken volgens de lijnen van mijn 3D-schets (met een laag verdikkingsmiddel, zoals de overgangslaagfunctie van plaatwerk) op mijn bestaande vaste stof die je als een hulpstuk kunt zien.

Bij voorbaat dank!
Fijne dag

1 like

Het is aan jou om naar Surface Tool te gaan

en via de vultool

Gevuld gebied

Met de functie Gevuld  gebied kunt u een fitting maken die uit een willekeurig aantal zijden bestaat en waarvan de grenzen worden bepaald door modelranden, schetsen of bestaande rondingen. U kunt deze functie gebruiken om een oppervlak te construeren om een discontinuïteit in een model op te vullen. Gebruik het gereedschap Gevuld  gebied om het volgende te doen:

• Corrigeer een onderdeel dat niet correct is geïmporteerd in SolidWorks (er ontbreken gezichten).

• Vul de gaten in een deel dat wordt gebruikt voor het gieten van kernen en afdrukken.

• Construeer een oppervlak voor industriële ontwerptoepassingen.

• Maak een volume.

• Neem functies op als onafhankelijke entiteiten om deze functies samen te voegen.

Een gevuld oppervlak maken:

1. Klik op Gevuld   gebied (werkbalk Oppervlakken) of klik op Invoegen, Oppervlak, Opvullen. 

2. Stel de opties in de PropertyManager in.

3.  Klik op OK .

@+ ;-) 

3 likes

Hallo

Voer een vlakkeleiing uit, selecteer de lijnen als profielen en maak een geleidingscurve op de contour, en verdikker met de verdikkingsfunctie...

2 likes

Dank u voor deze antwoorden,

Het is eigenlijk vrij snel te doen! Toch word ik geconfronteerd met golfachtige vormen waarbij het oppervlak uitpuilt om een parallelle verbinding te maken met het "aankomst"-oppervlak. Is het mogelijk om geleidingscurven te gebruiken zonder dit effect te hebben, om iets recht te hebben op het snijpunt van oppervlakken?

Nogmaals bedankt

PS: screenshot bijgevoegd.

temp4.png
1 like

creëert extra lijnen om dit genoemde oppervlak te behouden

En niet alle ondergronden in 1 keer doen

Stap/stap

na een naad zal dit alles sluiten

@+

1 like

Je moet niet alles op één oppervlak doen, doe het in 3 oppervlakken --> 1 symmetrie  --> naai de oppervlakken

1 like

zie dit bestand onder SW 2012

Je hebt 2 voorbeelden 

-1 per gladmakende

- 1via gestikt oppervlak

surface_mince_sur_solid_existant_ludovic.pe_.sldprt
1 like

Bedankt, het werkt geweldig.

Vraag NB: Wat heeft het voor zin om oppervlakken te naaien als ze al naast elkaar staan en moet het geheel met de oorspronkelijke structuur worden genaaid?

Nogmaals bedankt!

Is het nodig om ergens opgelost te vermelden?

1 like

Voor het opgeloste ja is er een noodzaak om het antwoord te kiezen dat men deze vraag heeft opgelost

Ga naar het gekozen antwoord en klik op Opgelost

Met Sew kunt u meerdere oppervlakken samen kopiëren voor symmetrie

@+ 

En door te naaien kun je verschillende oppervlakken samenvoegen tot één, zodat je ze kunt verdikken en versmelten met je volumestuk.

PS: nee er zijn alleen oppervlakken die genaaid kunnen worden

2 likes

Bedankt!

Fijne dag

2 likes