Hallo allemaal,
Ik heb een heel eenvoudige vraag over de simulatie, ik heb een plaat van 1000x1000 en ik zou graag een kracht in het midden willen uitoefenen op alleen 100x100. Hoe oefen je deze kracht uit zonder extra dikte te creëren?
Heel erg bedankt en een fijne dag!
bart
7 oktober 2014 om 06:14
2
Het is onmogelijk om simulatie op het oppervlak uit te voeren.
Daar heb je volume voor nodig. Waarom maak je niet een bord met zijn dikte en maak je je simu?
Hallo
De puristische oplossing:
Teken op je gezicht (of een offsetvlak als het niet plat is) een schets die overeenkomt met dit vierkant van 100x100.
Doe dan Insert/Curve/Divide Line. Selecteer de optie "Projectie", de eerder gemaakte schets en het gezicht waar u het wilt projecteren.
Valideren en het is gewonnen. Merk op dat dit impliceert dat de beperkingen die aan dit 1000x1000 gezicht waren gekoppeld, nu wiebelig zijn.
De praktische oplossing:
Die speelt niet in op beperkingen.
Teken dezelfde schets, maar extrudeer deze met één th (zoals 0,1 mm) Het wijzigt je geometrie enigszins.
5 likes
system
7 oktober 2014 om 06:47
4
Je moet een spoor (afdruk) van 100x100 in het midden van de plaat maken en een kracht op dit gezicht uitoefenen.
Ik begrijp de opmerking van Bart over de oppervlakte niet.
Het volume lijkt me in dit geval nutteloos, tenzij het een dikke plaat is.
Simulatie kan worden gepopulariseerd, ik geloof erin, maar wees voorzichtig, je moet voorzichtig zijn.
Met alles kun je alles doen.
Eindige-elementenoplossingen gebruiken bepaalde basisbegrippen die goed zijn om te weten om alles of iets te vermijden.
Simulatie is niet alleen een "drukknop " of "black box " oplossing.
2 likes
coyote
7 oktober 2014 om 06:57
5
Hallo
@Bart volume alleen PKOI??? SolidWokrs simuleert met volume, schaal (oppervlak) of staaf (mechanisch gelast) in de SolidWokrs Premium-versie.
Dus om de vraag te beantwoorden, hoef je alleen maar, zoals Benoit zegt, een scheidslijn op het oppervlak te creëren.
@+
2 likes
gt22
7 oktober 2014 om 07:18
6
Hoi BATCH123
Bekijk deze tutorials
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_D6fhjydP1Y
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=vxczDuuejso
Dit is genoeg om enkele deuren voor simulatie te openen
De simulatie werkt des te beter in het oppervlak voor bepaalde elementen
@+ ;-))
Hallo
- Voor je 100x100 spel maak je een schets van je vierkant en maak je een "scheidslijn"
- Vervolgens doe je je simulatiestudie
-Je zet je onderdeel om in een casco om je berekening te optimaliseren, als je soms de plaatwerkfunctie niet hebt gebruikt voor het ontwerp.
-Wanneer je je kracht zet, heb je nu de mogelijkheid om het gepartitioneerde gezicht te selecteren. (foto bijgevoegd)
Fijne dag
capture.jpg
2 likes
Hallo
Persoonlijk doe ik een 0.1 extrusie van het vierkant van 100x100
De 0.1 is in FCT van je mesh => kleinere TJR ^^
Daarna zijn er verschillende sterktekeuzes:
Sterkte van het oppervlak
Kracht
Krachtdichtheid (naar mijn mening de meest nauwkeurige)