Heldere oppervlakken Photoview rendering

Hallo

Mij werd gevraagd om een video te maken van een maquette van een gebouw in Photoview. Alles gaat goed, behalve de verlichting.

Omdat de neonlichten al waren geïnstalleerd, heb ik een lichtgevend oppervlak aangebracht, alleen tijdens het renderen merk ik dat ik een erg vies lichteffect krijg, helemaal niet scherp alsof er een veelvoud aan wazige lichtvlekken is van minder tot minder als je weggaat van de lichtbron.

Ik heb overal gezocht maar zonder succes, ik heb nog steeds een licht dat niet zo uniform is als op het voorbeeld.

Is er een manier om een schonere look te krijgen met lichte oppervlakken? Ik kan de spots niet gebruiken vanwege het vrij grote aantal armaturen in het gebouw.

Bij voorbaat dank!

Er is de mogelijkheid om de uiteindelijke renderkwaliteit in te stellen op maximaal

Vervolgens moet u in de lichten met de rechtermuisknop op de gewenste lichten klikken en op activeren in fotoweergave klikken.

Dank u voor dit antwoord.

De afbeelding van mijn eerste post is gemaakt  met de uiteindelijke renderkwaliteit op maximaal.

Wat betreft de lichten, ik heb geen richtings-, punt- of andere lichten gemaakt, ik heb een lichte textuur aan de buitenkant van mijn neon aangebracht zodat er niets in de lichten verschijnt.

In dit geval moet u uw lichtgevende uiterlijk aanpassen.

En op je podium? Niets abnormaals?

Voor mij komt het voort uit de gekozen scène

Ik heb gekeken naar de instellingen van het lichtoppervlak, in de geavanceerde instellingen en vervolgens in het tabblad Verlichting. Ik had deze parameters al aangeraakt zonder ooit het verwachte resultaat te hebben.

Wat het podium betreft, geef ik toe dat ik dit facet van het programma nooit heb gezocht... maar bij het bewerken van de scène zie ik niet veel dat me zou kunnen helpen, of het nu in het tabblad "Basis" of het tabblad "Geavanceerd" is. Misschien zoek ik op de verkeerde plaats?

Ik ben vergeten te specificeren, maar ik ben op SW 2014.

Hallo

Ik heb hetzelfde probleem als jij, ik probeer kamers te renderen (offshore-cabine) en ik heb een open ticket op de hotline (het oplossen van het probleem dat aan de gang is met de axemble en solidworks hotline). 

Op dit moment is de beste manier om spots of iets anders toe te voegen (het lichtoppervlak is niet voldoende). Maar ik denk dat de weergave nooit zal zijn zoals je verwacht, ik begin te kijken naar andere oplossingen om foto's te renderen. De fotoweergave van verkochte werken voor een gesloten ruimte lijkt ernstige beperkingen te hebben.

Ik zet je in de pc een afbeelding om je het optimale resultaat te laten zien dat ik krijg (en het is op dit moment onder mijn verwachtingen).

Ik geef je dus niet echt een oplossing, maar je bent niet de enige die tegen dit probleem aanloopt.

_cabine_516-v2-1.jpg