Oppervlak: Creëer een oppervlak dat raakt aan 2 andere oppervlakken

Hoi allemaal

Nieuw op deze site, hier ben ik omdat ik een klein probleempje heb met de Solidworks Surface module.

Ik wil graag een afgevlakt oppervlak creëren dat raakt aan de 2 oppervlakken die hieronder zichtbaar zijn:

Wanneer ik mijn gladde oppervlak probeer te creëren: 

- Ofwel selecteer ik als profielen de 2 schetsen die werden gebruikt om de oppervlakken te maken, maar dan kan ik niet "tangens aan het gezicht" selecteren als de begin/eind-beperking: 

- Of ik selecteer de randen van mijn oppervlakken als profielen. Ik kan dan "tangens aan het gezicht" selecteren, maar aan de andere kant is het onmogelijk om mijn volledige oppervlak te hebben...

Enig idee om mijn doelen te bereiken?

Bij voorbaat dank,

Eric

1 like

Hallo

Probeer de functie voor de oppervlaktebegrenzing of het met het oppervlak gevulde of geëxtrudeerde oppervlakken. ..

als je zou kunnen zoals ik zie op je 2e foto en als het bij je past

Maak de 1/4 cirkel

je hoeft alleen maar te sluiten 

en maak een schets via het profiel van je 1/4 cirkel 

en voer de afvlakking opnieuw uit via de geleidingscurve 

@+

Hallo

Klik op de rand en "selecteer de raaklijn" of "de lus", zodat je al je randen hebt en de mogelijkheid om je raaklijnen op te leggen, geen schetsen nodig.

@+

Gecontroleerd via t edge selectie dat al je edge goed geselecteerd is

@+

Dank u allen voor uw feedback.

Ac cobra: U kunt niets goed doen met de functies grensvlak, gevuld oppervlak of geëxtrudeerd oppervlak.

GT22: Dit is slechts een voorbeeld, maar mijn deel is eigenlijk complexer en heeft geen symmetrieën. Als ik elke ondergrond één voor één moet doen, ben ik er niet. 

Coyote: Ik zie niet wanneer ik op de rand kan klikken en "tangentie kan selecteren". Ik heb het onderdeel in PJ gezet (Solidworks 2014). Als iemand slaagt, ben ik bereid om de methode te zien om het te bereiken.

Bij voorbaat dank,

Eric

essai_surfacique.sldprt

Hallo

Zoals voor mij in deze functie, moet je de "Selectiemachine" gebruiken om alle randen te nemen.

Klik met de rechtermuisknop op het scherm of klik met de rechtermuisknop in het profielselectiegebied om het te starten, klik vervolgens op een rand en selecteer alle raakvlakken.

Vios afbeelding Ik ben in 2016.

@+

lisse.jpg
2 likes

Hallo

Ik heb net je kamer gesloten; d je bewerkt de Surface-Extrusion1 functie en je geeft het een richting 2 van 10 mm, dan verlaat je de functie, dan klik je op deze functie zodat je de 10 mm ziet, dan dubbelklik je erop en je verwijdert de 10 mm en zet = dan klik je op het vliegtuig en daar verschijnt de 50 en je klikt erop en je hebt dit in het vak waar de afmeting was = "D1@Plan1" Dan ga je weg en dan gaat de kamer dicht. Zie bijlage

essai_surfacique.pdf

Als u uw onderdeel wilt hebben met de functie Surface-Smoothed en de optie die raakt aan het gezicht, dan is dat wat u doet, maar u moet 4 Surface-Smoothing-functie maken voor de 4 hoeken, dan moet u om te sluiten de Surface-Filling-functie gebruiken en de 4 randen van de opening selecteren en de bewerking ook 4x opnieuw uitvoeren en dan is uw onderdeel klaar

essai_surfacique.jpg
1 like

Hallo

Misschien begreep ik niet alles, maar het lijkt mij dat het probleem vrij eenvoudig is. Een grensvlakfunctie moet geschikt zijn door de schetsen als geheel als krommen te kiezen. Zie bijgevoegde video.

Fijne dag

surfaces_tangentes.mp4
4 likes

Geweldig, bedankt allemaal!

Het werkt perfect met de grensvlakfunctie volgens de methode van Pierre Mihailovic.

Probleem opgelost!