Een dimensie markeren

Hallo

Is er een manier om een dimensie in Solidworks te benadrukken?

Ik heb gezocht, maar ik heb op dit moment geen oplossing gevonden.

Ik dacht erover om het bestand "controledimensie" aan te passen, waarmee je de dimensie kunt omringen om te proberen er een kleur aan toe te voegen, maar ik weet niet waar het is....

Heeft iemand een idee of de oplossing voor mijn probleem?

Bij voorbaat dank

Groetjes.

Hallo

Maak een blok dat je op de rib legt die je wilt markeren

Hallo

Nee, dat is niet mogelijk!

De eenvoudigste: print de kaart, een stabilo, en scan hem!

Hier is er een die ik in een haast heb gemaakt

surligne_une_cote.sldblk

Hallo

Hoogtepunt Ik weet het niet, maar als het doel is om een dimensie  te laten opvallen tussen de andere, is het mogelijk om een speciale laag voor dimensie te maken met een ander lettertype, een andere grootte en een andere kleur.

Moge de kracht met je zijn

1 like

Dank u voor uw antwoorden.

Het idee van de laag is naar mijn mening te lang, aangezien ik veel opnamen in serie moet aanpassen. We hebben iets nodig dat snel te gebruiken is.

Ik zal de blokkade implementeren die aan mijn verwachtingen lijkt te voldoen.

Als je andere ideeën hebt, aarzel dan niet.

Nogmaals bedankt

Fijne dag

Anders kun je naar annotatie ==>bubbel na in de stijl zet je controle in het artikelnummer, je zet tekst en je schrijft er niets in, alleen een spatie voor je kiest de kleur van de laag en daar plaats je je ballon

Hallo, anders kunnen we ook de kansen onderstrepen, ze inpakken of vetgedrukt zetten, tenzij je echt alleen een hoogtepunt wilt!?

Bovendien duurt het wijzigen van het lettertype van de beoordeling lang... vooral als je er veel van hebt...

Vriendelijke groeten

Ik kan het weten , want als de laag in je documentsjabloon staat, is het mogelijk om met de Ctrl-toets meerdere dimensies tegelijk te selecteren  en ze vervolgens op de juiste laag te plaatsen, om te zien.

Moge de kracht met je zijn