SW 2018 Simulatie: Kunnen we elementen in het net maken zonder de 3D-geometrie te veranderen?

Hallo

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om elementen in de mesh van een simulatie te maken/toevoegen/verwijderen zonder terug te hoeven gaan naar de 3D om deze aan te passen.

Het doel is om een deel van het net te wijzigen zonder al het voorbereidende werk voor de berekening, contactomstandigheden, maascontroles, enz. opnieuw te doen en zonder alle geometrie opnieuw te hoeven meshen.

Bij voorbaat dank

Vriendelijke groeten

Hallo

U moet aangeven wat u bedoelt met [[ deel van het net wijzigen ]].

We kunnen echter JA antwoorden door adaptieve resolutie te gebruiken die een fijner lokaal netwerk mogelijk maakt, ook wel "convergentieproces H" of Adaptieve H en Adaptieve P-oplossingen genoemd die conceptueel zeer dicht bij elkaar liggen.

@tous in het convergentieproces wordt de mazen geleidelijk verkleind tot een of meer eerder geselecteerde gebieden. Dit maakt het mogelijk om in sommige delen een grove maaswijdte te hebben en een zeer fijne maaswijdte in de kritieke  delen, waaronder hoeken, radiussen, gaten, het houdt de rekenergiefouten laag. enz...
Simpel gezegd, het gaas past zich aan de patronen van de beperkingen aan

Deze methode werkt echter alleen voor statisch en volume (dus geen schaal en geen straal).

Vriendelijke groeten

Hallo

Je hebt het over mesh-verfijning (en bedankt voor je uitleg hierover), maar ik dacht aan het maken of verwijderen van elementen in de mesh.

Ter verduidelijking volgen hier twee voorbeelden:

Voorbeeld 1: Ik heb een maasoppervlak waarop ik een berekening heb uitgevoerd. Met het oog op de resultaten wil ik het aan een van de randen verlengen of verkleinen, en om dit te doen wil ik een of meer rijen elementen aan de betreffende rand toevoegen of verwijderen.

Voorbeeld 2: Ik heb een roosterstructuur waarop een zwakte zit. Om het op te lossen heb ik meerdere aanknopingspunten en wil ik snel weten welke het meeste effect heeft. Onder deze lanen zijn er op bepaalde plaatsen van het rooster balken toegevoegd. Daarom wil ik graag balkelementen toevoegen waaraan ik de eigenschappen van de profielen die ik gebruik toeken.

Ik hoop preciezer te zijn.

Cdlt