Sw 2021 beter dan 2020?

Over de Innovatiedag is er een sessie gewijd aan het onderwerp grote complexen

Dat gezegd hebbende: het zou interessant zijn om de grote kloof te identificeren tussen wat ons sinds 2019 wordt verteld of getoond (zie de show van 2018) en wat u voelt in uw bedrijven.

Komt het uit een PDM-omgeving of gebeurt het op strikt individuele werkplekken?

Vriendelijke groeten

2021-06-15_11_47_10-programme_-_solidworks_innovation_day.jpg
2 likes

Voor de 2020 wordt de zwaarte van de tekeningen, de grote zwarte vlek en sterk geaccentueerd als bepaalde delen in transparantie zijn.

We merkten dat het met het gebouw in transparantie bijvoorbeeld bijna onmogelijk wordt om een grote tekening vast te leggen. Het draait soms de hele nacht om te crashen.

Als we in niet-transparante modus teruggaan naar het gebouw, is het nog steeds een gedoe, maar op een veel minder manier.

En aangezien we vroeger alle strips in transparantie plaatsten, evenals de plexiglazen deuren en andere, wordt het al snel problematisch tijdens de assemblageregistratie en erger van MEP.

Voor de 2021 versie wacht ik ook  op jullie feedback want met de 2020 wordt het soms erg ingewikkeld.

PS: de zwaarte blijft op een individuele positie.

2 likes

@tous, 

Ik heb een oproep gedaan aan alle mensen met ervaring of feedback van klanten (ondersteuningsteam, trainers, enz.) met betrekking tot SW 2021. 

We proberen u zo snel mogelijk feedback en aanbevelingen te geven! 

Coralie 

3 likes

Hallo @sbadenis 

Worden in uw gebouw alle buitenruimtes transparant gemaakt (bv. de muren) of zijn het alleen transparante objecten zoals glas of plexiglas panelen?

Staat je me toe om iets stoms te zeggen?

Vriendelijke groeten

1 like

BEDANKT @Coralie       :-)   :-)

1 like

Sowieso zet ik soms de muren + vloer om er tijdelijk doorheen te kijken. En ook om hier en daar wat onderdelen transportband of plexiglas onderdeel te hebben. En zodra een of meer stukken transparant zijn, hoe belangrijker de vermenigvuldigingscoëfficiënt van kans voor zijn roeispaan/plant in 2020!

@Zozo_mp domheid toegegeven!

2 likes

@tous, 

Ik wil graag het antwoord met u delen van Maxime CASIER, onze SOLIDWORKS-trainer, die SOLIDWORKS 2021 aanbeveelt;   

"Weinig feedback van klanten na de SOLIDWORKS 2021 training, wat een goed teken is! Ik ben geen " grote " problemen tegengekomen op deze 2021. Ik weet dat SolidWorks veel heeft gewerkt aan het oplossen van de bugs in 2021, ze benadrukken het heel goed op deze poster: er zijn minder nieuwe functies maar meer kwaliteit/prestaties."  

Ik wacht op meer feedback van ons ondersteuningsteam om u meer getuigenissen te geven. 

Coralie 

2 likes

Hallo 

Wat mij betreft ben ik niet echt bezig met SW voor ontwikkeling sinds CATIA is opgelegd.

Aan de andere kant gebruik ik de rekenmodule vrij regelmatig, met de geïmporteerde Catia-bestanden.

In de SW-simulatiemodule merkte ik een duidelijke verbetering op:

- verbeterde rekentijd, het lijkt mij dat er veel werk aan de oplossers is gedaan

- minder interferentieprobleem, niet altijd gerechtvaardigd (importprobleem)

- het lijkt mij dat de processor tijdens de berekeningsfase is geoptimaliseerd, het lijkt erop dat hij voor sommige fasen van de berekening de verschillende kernen van de processor beter beheert

- Ik heb ook minder problemen met het gebruik van de connectoren

Dat was het voor een beetje feedback....

Fijne dag

4 likes

@sbadenis

[DOMHEIDSMODUS AAN: VERLEEND]

Ik deel dit punt met u. Ik heb vaak last van transparante delen in ASM's die een beetje overvloedig zijn, want als ik twee of andere combinaties heb, kan ik niet gemakkelijk de gezichten selecteren om te meten of een beperking op te leggen.

Dus verander ik het materiaal voor glas of transparant plastic.

En daar! Tada!!!

Ik kan alles selecteren wat ik wil.
Ik weet niets van configuraties, maar je zou het moeten kunnen met  een glazen of plastic configuratie en de andere met staalplaat of ander ondoorzichtig materiaal.

Aan de andere kant gebruik ik voor de Europarlementariër geen transparant materiaal, dus het is aan jou om te zien of dit voorstel geschikt is of dat het waardeloos is ;-)

[Domheidsmodus toegekend /UIT]

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Wat het plan betreft, ik begin het feit te testen dat ik ze altijd opsla als een vrijstaand plan. Op deze manier kan ik snel ingrijpen als ik een dimensie, annotatie  of een crash moet toevoegen, maar als het een cut-wijziging is, word ik gedwongen om duidelijk te herladen, ik heb een kans in 2 om snel te kunnen gaan. Dit is al een oplossing om 50% te besparen .

Vanuit de verkenner is het gemakkelijk om te zien of het plan is opgeslagen als een vrijstaande tekening of niet, plaats gewoon de muis op het bestand zonder iets te doen en er wordt een vak geopend met verschillende informatie, waaronder of het al dan niet is opgeslagen in een vrijstaande tekening.

Ik laat je aan jouw kant testen.

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Hallo 

Ik heb wat problemen gezien met tekenen, zware mep en openings-/opnametijden, 

Ik nodig je uit om naar Opties > Tekening / Prestaties te gaan en het vinkje bij "Huidmodusgegevens opnemen bij opname" uit te schakelen (verschenen in 2020 SP4.0).

De eerste opening is altijd lang maar na een eerste opname zou dit niet meer het geval moeten zijn en zou het gewicht moeten afnemen, 

Fijne dag

4 likes

Hallo @OBI WAN

Je moet een Jedi-meester zijn om dit soort dingen te weten. Omdat de online help is als ""BTW is gemakkelijk"" in twaalf delen.

Bedankt voor de tip!

In dezelfde geest (te onderzoeken) omdat  er een zekere antagonisme is met  de "afstandelijke tekening"

Lean tekeningen zijn vergelijkbaar met lichtgewicht assemblages. Standaard worden de meeste assemblagetekeningen in een lichtgewicht toestand geopend en wordt slechts een deel van de modelgegevens in het geheugen geladen. De overige gegevens worden indien nodig geladen.

De prestaties van tekeningen van complexe samenstellingen nemen aanzienlijk toe met lean tekeningen. De effectiviteit van Lean-tekeningen komt voort uit het feit dat modelspecifieke gegevens naar behoefte worden geladen.

Vrijstaande tekeningen kunnen geen Lite-tekeningen zijn.

http://help.solidworks.com/2018/french/SolidWorks/sldworks/c_lightweight_drawings.htm?id=b239a4cdf4c449b5b49efba277da2cc5#Pg0

Laten we eens kijken welke van de twee oplossingen de beste prestaties  levert ;-)

Vriendelijke groeten

1 like

@toute de gemeenschap

Een samenvattende lijst met verbeteringen in 2021 die verbeteringen voor simulatie en assemblages bevestigt

http://help.solidworks.com/2021/french/WhatsNew/c_wn2021_top_enhancements.htm

Ook een zeer handige functie, namelijk "de herstelfunctie" in excel, word en vele andere apps.  (de "redo" functie stelt je in staat om een recente undo bewerking ongedaan te maken. Tot SOLIDWORKS 2020 was het gebruik ervan beperkt tot schetsen.). Deze functie bestond niet in geval van een verkeerde bediening, maar geen mogelijkheid om terug te gaan.

Solidworks weet eindelijk hoe te "herstellen"
http://help.solidworks.com/2021/french/whatsnew/c_wn2021_parts_redo_support_features.htm
https://www.javelin-tech.com/blog/fr/2021/01/redo-support-for-part-features-in-solidworks-2021/

Degene die ik leuk zal vinden als ik overstap naar de 2021 :-)

De mogelijkheid om de resultaten van interferentiedetectie te exporteren als een spreadsheet, maar met de toevoeging van miniaturen van de kamer.
Op grote ASM's is het namelijk niet altijd gemakkelijk om te zien waar de interferentie precies zit

Vriendelijke groeten

2 likes

@Zozo_mp ,

Ja, dat is het soort dingen dat je leert in de JEDI-tempel.

de losstaande tekening is als een foto, een lijk, dus geen berekeningstijd, blauwe bubbel dus naar dimensie-annotatie, het is geweldig, zeer snel openen, maar het nadeel is de toevoeging van bezuinigingen of wijziging in de 3D, daar ben je gedwongen om het plan volledig opnieuw te  laden . het beste is om je plan voor te bereiden met alle weergaven en secties en op te slaan in vrijstaande tekening op deze manier als je crasht, je kunt er heel snel op terugkomen , om de volgende dag een plan af te maken, grote snelle opening, geen 3D nodig.

Minder een fan van lichtere opnamen omdat het impliceert dat je in een volledig geladen 3D bent, dus met de bedoeling om te knippen of iets anders en in dit geval, als je een snede maakt, ben je verplicht om in een vastberaden staat te  brengen om deze snede te maken. Duidelijk vroeg of laat ga je in opgelost. Ik ben nog steeds in een staat van resolutie om de latentie van het laden van de onderdelen te voorkomen.

5 likes

WAN @OBI

Bedankt voor de uitleg, die heel duidelijk is. We kunnen zien dat er goed over nagedacht is ;-)

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Ik ben net overgestapt op de 2021-versie en ik ervaar een probleem dat ik nog niet eerder had, het is voor mij onmogelijk om bubbels met betrekking tot de nomenclatuur op geëxplodeerde assemblages te plaatsen.

CDLT 

@conception_13

Heeft u de eigenschap  van de weergave gecontroleerd die goed gerelateerd is aan de nomenclatuur?

Ja, het probleem is dat de voorruit niet naar de onderdelen magnetiseert alsof het niet bestaat, het geheel is goed verbonden met mijn nomenclatuur

We zijn met z'n 3en die dit probleem hebben

1 like

Hallo,  @conception_13 

Dit zijn Bugs in uitvoering van resoluties en Hoge prioriteiten aanwezig sinds SW 2019.

SPR 1203025: De opengewerkte tekeningweergave toont (grafische info) de componenten in geëxplodeerde toestand, maar de 'te selecteren geometrie' lijkt nog steeds in de stand 'Inklappen' te zijn. Als u een ballon aan componenten toevoegt, wordt 'Vraagteken' weergegeven.

SPR 1206502: Tekeningen, annotaties - Opmerking, ballon: kan ballon niet invoegen wanneer het 3D-model niet in de opengewerkte weergave staat

In 2020 werkte een workaround, maar in 2021 is dit niet meer het geval. (Schakel geëxplodeerde configuratie in 3D in, selecteer in het plan de tekeningweergave > Uitschakelen en activeer vervolgens de optie "Weergeven in geëxplodeerde of modelonderbrekingsstatus").

Je moet bubbelen met een niet-ontplofte opstelling, om daarna te barsten, blijven de bubbels vastzitten

Goedenacht

2 likes

Hallo allemaal!

We hebben in het tweede kwartaal de migratie gedaan (ook met PDM) van 2019 SP5 naar 2021 SP3 en een tijdje naar SP4.1.

Voor ons was het een ramp: crashes, volledig geladen grafische kaarten (zeer onstabiele schaduwen, soms zelfs onbestaande, gedwongen om non-stop te verversen), functies die goed werken bij het opstarten en dan na een bepaalde tijd niet meer werken... Er is voor elk wat wils (of niet leuk). Bijna iedereen heeft spijt van migratie.

Het is waar, aan de andere kant van de medaille zijn er verbeteringen aangebracht voor bepaalde functies, maar eerlijk gezegd zouden we het zonder doen omdat we echt een echt werkcomfort hebben verloren dat we eerder hadden.

1 like