Sw 2021 beter dan 2020?

Hallo

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar sinds onze overstap naar SW2020 is het horror geweest: crashen, wachten, latentie, blauwe bubbel, ect...

Dus we vragen ons af of we meteen naar sw2021 verhuizen??

die al is doorgeschoven naar 2021 en hoe voel je je.

Bedankt

Moge de kracht met je zijn.

5 likes

Aan mijn SW2020 SP5 kant niet meer crash dan normaal. Laadtijden kunnen inderdaad iets langer zijn. Maar het is moeilijk om af te ronden, want op dit moment ben ik bezig met grote blends.

U kunt proberen een volledige verwijdering en schone herinstallatie voordat u een upgrade uitvoert naar het onbekende!

5 likes

Voor de laadtijden geen echte verandering, aan de andere kant is de MEP-opname eindeloos en moeilijk te exporteren of op te slaan.

Dit is het gevoel van 10-15 cartoonisten in ons bedrijf op de 2020-versie.

Ik heb de indruk dat de 1e opname van een versie van MEP voor 2020 een groot probleem is, daarna gaat het iets beter en als je een MEP helemaal opnieuw maakt ook niet al te veel moeite.

Voor de 2021 niet geprobeerd.

4 likes

Hoi allemaal

Ik ben ook benieuwd naar feedback op de 2021 versie,

4 likes

Hallo

2021sp4 is uit, het is een kans voor mij om de vraag te stellen over de eerste indrukken van SW 2021.

Moge de Kracht met je zijn

3 likes

Hallo @OBI WAN

Ziet u een verbetering ten opzichte van de opmerking van @sbadenis  [de eindeloze opname van de Europarlementariër en de moeilijkheid om te exporteren of op te slaan.]

Meer in het algemeen, wat voegt deze versie toe aan uw (uw) dagelijkse werk? Ik denk hier aan enkele nieuwe functies die typerend zijn voor de 2020 en 2021.
In uw bedrijf, u die grote subassemblages en zeer grote assemblages maakt, wat hebben de 2020 en 2021 u gebracht.
Grote assemblages blijven het zwakke punt van CAD-software, waaronder SW, dat een goede plaats inneemt in de top vijf.

Vriendelijke groeten

@Coralie hallo!! Zouden de mensen die verantwoordelijk zijn voor de "hotline" af en toe over het onderwerp kunnen komen (bijvoorbeeld bij elke grote versiewijziging) omdat zij degenen zijn die de meeste gevallen hebben, uitwisselingen met DS en die misschien andere oplossingen hebben dan wat er in de online help staat.

4 likes

Hoi allemaal

@Zozo_mp's opmerking is erg goed denk ik: "Hoi!! Zouden de mensen die verantwoordelijk zijn voor de "hotline" af en toe over het onderwerp kunnen komen (bijvoorbeeld bij elke grote versiewijziging) omdat zij degenen zijn die de meeste gevallen hebben, uitwisselingen met DS en die misschien andere oplossingen hebben dan wat er in de online help staat."

5 likes

Hallo @communauté, @Zozo_mp 

Ik begrijp inderdaad je behoefte aan feedback en aanbevelingen over SW 2021, ik zal dichter bij de Dassault-teams komen om te zien of iemand met je kan komen discussiëren:) Zelfs als dat betekent dat er een discussiegroep rond dit onderwerp moet worden opgericht, heel goed idee! 

In de tussentijd kunnen leden van ons ondersteuningsteam u wat extra hulp bieden! Ik stuur ze als versterking! 

Fijne dag, Coralie :)

3 likes

Hallo @Zozo_mp  ik hoop dat het goed met je gaat.

Zoals je zegt, werken we met zeer grote assemblages en verander ik elk jaar van versie om het meeste uit de SW-evoluties te halen, ook al is het niet altijd even overtuigend. Ik heb spijt van  SW2019, die veel leuker was dan de 2020! Vandaar mijn vraag over de 2021! Ik had graag wat eerste feedback gehad voordat ik de sprong waagde. Ik denk dat ik het binnenkort ga testen op een geïsoleerd werkstation . Ik zal niet nalaten je feedback te geven.

Anders ja, want @sbadenis  grote problemen op de tekeningen, maar niet alleen :(.

2 likes

Over de Innovatiedag is er een sessie gewijd aan het onderwerp grote complexen

Dat gezegd hebbende: het zou interessant zijn om de grote kloof te identificeren tussen wat ons sinds 2019 wordt verteld of getoond (zie de show van 2018) en wat u voelt in uw bedrijven.

Komt het uit een PDM-omgeving of gebeurt het op strikt individuele werkplekken?

Vriendelijke groeten

2021-06-15_11_47_10-programme_-_solidworks_innovation_day.jpg
2 likes

Voor de 2020 wordt de zwaarte van de tekeningen, de grote zwarte vlek en sterk geaccentueerd als bepaalde delen in transparantie zijn.

We merkten dat het met het gebouw in transparantie bijvoorbeeld bijna onmogelijk wordt om een grote tekening vast te leggen. Het draait soms de hele nacht om te crashen.

Als we in niet-transparante modus teruggaan naar het gebouw, is het nog steeds een gedoe, maar op een veel minder manier.

En aangezien we vroeger alle strips in transparantie plaatsten, evenals de plexiglazen deuren en andere, wordt het al snel problematisch tijdens de assemblageregistratie en erger van MEP.

Voor de 2021 versie wacht ik ook  op jullie feedback want met de 2020 wordt het soms erg ingewikkeld.

PS: de zwaarte blijft op een individuele positie.

2 likes

@tous, 

Ik heb een oproep gedaan aan alle mensen met ervaring of feedback van klanten (ondersteuningsteam, trainers, enz.) met betrekking tot SW 2021. 

We proberen u zo snel mogelijk feedback en aanbevelingen te geven! 

Coralie 

3 likes

Hallo @sbadenis 

Worden in uw gebouw alle buitenruimtes transparant gemaakt (bv. de muren) of zijn het alleen transparante objecten zoals glas of plexiglas panelen?

Staat je me toe om iets stoms te zeggen?

Vriendelijke groeten

1 like

BEDANKT @Coralie       :-)   :-)

1 like

Sowieso zet ik soms de muren + vloer om er tijdelijk doorheen te kijken. En ook om hier en daar wat onderdelen transportband of plexiglas onderdeel te hebben. En zodra een of meer stukken transparant zijn, hoe belangrijker de vermenigvuldigingscoëfficiënt van kans voor zijn roeispaan/plant in 2020!

@Zozo_mp domheid toegegeven!

2 likes

@tous, 

Ik wil graag het antwoord met u delen van Maxime CASIER, onze SOLIDWORKS-trainer, die SOLIDWORKS 2021 aanbeveelt;   

"Weinig feedback van klanten na de SOLIDWORKS 2021 training, wat een goed teken is! Ik ben geen " grote " problemen tegengekomen op deze 2021. Ik weet dat SolidWorks veel heeft gewerkt aan het oplossen van de bugs in 2021, ze benadrukken het heel goed op deze poster: er zijn minder nieuwe functies maar meer kwaliteit/prestaties."  

Ik wacht op meer feedback van ons ondersteuningsteam om u meer getuigenissen te geven. 

Coralie 

2 likes

Hallo 

Wat mij betreft ben ik niet echt bezig met SW voor ontwikkeling sinds CATIA is opgelegd.

Aan de andere kant gebruik ik de rekenmodule vrij regelmatig, met de geïmporteerde Catia-bestanden.

In de SW-simulatiemodule merkte ik een duidelijke verbetering op:

- verbeterde rekentijd, het lijkt mij dat er veel werk aan de oplossers is gedaan

- minder interferentieprobleem, niet altijd gerechtvaardigd (importprobleem)

- het lijkt mij dat de processor tijdens de berekeningsfase is geoptimaliseerd, het lijkt erop dat hij voor sommige fasen van de berekening de verschillende kernen van de processor beter beheert

- Ik heb ook minder problemen met het gebruik van de connectoren

Dat was het voor een beetje feedback....

Fijne dag

4 likes

@sbadenis

[DOMHEIDSMODUS AAN: VERLEEND]

Ik deel dit punt met u. Ik heb vaak last van transparante delen in ASM's die een beetje overvloedig zijn, want als ik twee of andere combinaties heb, kan ik niet gemakkelijk de gezichten selecteren om te meten of een beperking op te leggen.

Dus verander ik het materiaal voor glas of transparant plastic.

En daar! Tada!!!

Ik kan alles selecteren wat ik wil.
Ik weet niets van configuraties, maar je zou het moeten kunnen met  een glazen of plastic configuratie en de andere met staalplaat of ander ondoorzichtig materiaal.

Aan de andere kant gebruik ik voor de Europarlementariër geen transparant materiaal, dus het is aan jou om te zien of dit voorstel geschikt is of dat het waardeloos is ;-)

[Domheidsmodus toegekend /UIT]

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Wat het plan betreft, ik begin het feit te testen dat ik ze altijd opsla als een vrijstaand plan. Op deze manier kan ik snel ingrijpen als ik een dimensie, annotatie  of een crash moet toevoegen, maar als het een cut-wijziging is, word ik gedwongen om duidelijk te herladen, ik heb een kans in 2 om snel te kunnen gaan. Dit is al een oplossing om 50% te besparen .

Vanuit de verkenner is het gemakkelijk om te zien of het plan is opgeslagen als een vrijstaande tekening of niet, plaats gewoon de muis op het bestand zonder iets te doen en er wordt een vak geopend met verschillende informatie, waaronder of het al dan niet is opgeslagen in een vrijstaande tekening.

Ik laat je aan jouw kant testen.

2 likes

Hallo 

Ik heb wat problemen gezien met tekenen, zware mep en openings-/opnametijden, 

Ik nodig je uit om naar Opties > Tekening / Prestaties te gaan en het vinkje bij "Huidmodusgegevens opnemen bij opname" uit te schakelen (verschenen in 2020 SP4.0).

De eerste opening is altijd lang maar na een eerste opname zou dit niet meer het geval moeten zijn en zou het gewicht moeten afnemen, 

Fijne dag

4 likes