Sw 2022 SP4

Hallo collega's,

Heeft iemand van jullie dit probleem gehad met de update; Ik heb het Sw-menu niet meer als ik met de rechtermuisknop op een PRT/DRW of ASM klik in het Windows-menu.

En ik heb de vouwlijnen die in de dxf worden weergegeven niet meer, ondanks de controle om de vouwlijnen te tonen...

Ik heb een reparatie van Sw uitgevoerd om te zien of er een bug van deze co^ty was, maar er veranderde niets...

Bedankt voor je feedback 

Ac Cobra 427 :-) 

Hallo

Ik heb het probleem met mijn macro voor DXF die niet langer de vouwlijnen plaatst, aan de andere kant als ik onder - DXF bespaar ... Het wordt goed weergegeven op de DXF

1 like

@mooky merkte ik het ook met mijn macro voor DXF, maar ik heb ook het probleem door het op te slaan als :-( .

Ik heb de update gisteren en sinds de problemen en dit is de 1e keer dat ik heb gebruikt Sw "2006 -:)" het maakt me niet jonger ...

Misschien een optie die tijdens de update is gesprongen.

Heb je geprobeerd om SW te starten met een fabrieksprofiel?

Dit kan je tijdelijk (1 opening) doen via SW RX:

Als het PB er nog steeds is zonder de opties, is het waarschijnlijk een bug.

1 like

@sbadenis bedankt, ik zal het daarna testen via mijn externe verbinding.  

@sbadenis ik net getest in de veilige modus en door het bestand op te slaan als DXF, dan selecteer ik lijn van vouwen ze zijn erin, maar niet met de macro ..  Ik denk dat, aangezien ik SW 2006 gebruik, dit de versie is waarmee ik de meeste problemen had...

Hallo

na een deïnstallatie en vervolgens totale herinstallatie heb ik weer de hernoeming ect menu in Windows, maar voor DXF-exports niet meer buig lijn, hetzij door macro of op te slaan als..   

Hallo
Ik heb net de update in SP5 en nog steeds geen buiglijnen bij het gebruik van de macro ...
aan de andere kant heb ik ze met opslaan als ...

Hallo @mooky ,

Ik heb ook de update gedaan, maar er verandert niets; Of het nu met de macro is of via Opslaan als; Niet de buiglijn :pensive:

Allereerst is het raar dat het thuis werkt met save under en niet bij jou :thinking: (nou ja, je moet de vouwlijnen elke keer valideren).
Ik hoop dat met de 2023 versie het probleem opgelost is, ik verlies elke keer veel tijd :smiling_face_with_tear:

Ja, het is raar, ik heb verschillende reparaties gedaan. De volgende stap is de volledige :pensive: herinstallatie. Ik vind het in ieder geval niet cool want wie het onderhoud stopt eindigt met een mooie M...

Misschien heeft het iets te maken met verborgen (semi-verborgen) lagen en schetsen en het beroemde selectievakje "waarschuwingsbericht niet meer weergeven".
Heb je geprobeerd een laaglay-out in tekening dan in sjabloon?
En gebruik je dezelfde macro's? Misschien gebruikt de functionele macro een aangepaste instelling en herstelt vervolgens de gebruikersvoorkeuren?

Goedenavond @Lynkoa15 ,

Dank u voor uw antwoord, maar de vouwlijnen zijn allemaal zichtbaar bij het uitvouwen en tekenen, maar worden niet geëxporteerd bij het maken van de dxf terwijl ze actief zijn

Misschien de hotline vragen?
Of er is een nieuwe optie verschenen, of het is een bekende of onbekende bug van de hotline.
Het is voor mij moeilijk om in 2022 tot nu toe je meer te helpen.

Ik heb net een volledige verwijdering gedaan, vervolgens een volledige opschoning en het verwijderen van alle mappen en ten slotte een herinstallatie en nier verandert het niet... :sleepy: :sleepy: :sleepy:

Hallo;
Voor het Solidworks-menu (Windows Verkenner),
image

Probeer het menu " Solidworks Files-Utilities " opnieuw te installeren
(De installatie moet in de downloadmap staan:
....\SolidWorks downloadt\SOLIDWORKS 2022 SP04\SWFileUtilities.)

Wat betreft DXF-buiglijnen, probeer een schetslijn (constructie) toe te voegen in de buigfunctie (maak een " nep " -schets met een sterke lijn en een constructielijn).
Vriendelijke groeten.

Let op: Aan de andere kant is de 2022sp5-versie al beschikbaar! Minder dan een maand voor de release van de sp4 realiseerde de uitgever zich dat hij een probleem had...)
image

1 like

@sbadenis, het lijkt erop dat je gelijk hebt, ze hebben een nieuwe optie geïntroduceerd.
@ac_cobra_427 heb je het register opgeschoond? , met de emulatie van de originele opties die Sbadenis u aanbood, werkte het (of minder voor handmatige export) Het is zeer waarschijnlijk dat het de opties heeft geladen voordat u het opnieuw installeert!

1 like

Dat is wat ik dacht, de buiglijnen verbergen zich of verschijnen nu in een andere weergavefunctie of verborgen schetsen.
Je macro kan dus niet functioneel zijn met deze nieuwe optie, @ac_cobra_427 ik ben bang dat een deel van deze macro moet worden herzien.

Ik heb alle opties ingeschakeld, evenals de nieuwste versie beschikbaar en ik heb het register en al het andere opgeschoond. Het verandert niets, geen buiglijn via macro, via save as en zelfs in veilige modus via RX.
Ik werk sinds 2007 aan Sw en ik heb de installatie en update gedaan en ik heb nog nooit problemen gehad, behalve in 2022... :cold_sweat: :cold_sweat: :cold_sweat:

Dit is de functie in de SW2022 API:

De algemene link:
https://help.solidworks.com/2022/english/api/swconst/ViewHideShow.htm
De links naar de opties (degene die betrokken is = swDisplayBendLines)
https://help.solidworks.com/2022/english/api/swconst
/SOLIDWORKS. Interop.swconst~SOLIDWORKS. Interop.swconst.swUserPreferenceToggle_e.html
Doe mee met je originele macro, misschien helpt een liefdadige ziel je om het aan te passen!
Van mijn kant heb ik de 2022 niet, dus het is moeilijk om te testen.

1 like