SW - Ontwerp van plaatwerkonderdelen

Hallo 

Ik wig op een plaatwerk deel op SW. 

Ik moet een roestvrijstalen tank maken volgens de afbeelding. 

Het probleem, ik wil dat de buitenranden waterpas blijven, alleen de bodem van de tank moet een helling van 3% hebben richting de afvoer. Het bijzondere is dat de twee plooien van de bodem evenwijdig moeten blijven...

Ik had een aantal ontwerpideeën, maar geen adequate resultaten of SW is niet...

Kortom, kun je me alsjeblieft helpen?

000.jpg

Hier is een kader indien nodig.

2xx-bac.sldprt

Ik persoonlijk voor dit soort onderdelen 

Ik zal door een gladstrijking gaan

en gelaste constructie voor de sokkels 

Vervolgens snijden we de modules

@+ ;-)

PS: als je achtergrond dezelfde breedte heeft

Uw hoek van 45 graden wordt niet gerespecteerd 

overal, aangezien de helling 3% is

:-)

Let op, 3° is niet gelijk aan 3%

1 like

Plaats de algemene zijkanten van je kamer

we hebben niet allemaal dezelfde SW-versie

Ja, niet 3% maar 3°. Na de helling zijn ook niet de belangrijkste gegevens. Waar ik naar op zoek ben, is eerder de ontwerpmethodologie om het met de plaatwerkmodule te kunnen doen (hetzij rechtstreeks ermee, hetzij door een volumeconversie). Ik ben echt aan het kauwen... Ik heb zelfs twijfels over de haalbaarheid...

@MEPConcept

Als je de communicatiethread goed leest, is de walkthrough al gepost

@+ ;-)

@gt22

Heb je het over rechttrekken? Het lijkt mij dat dit niet kan worden omgezet in plaatwerk en kan worden geëxploiteerd voor de overgang naar productie.  

natuurlijk JA!

Ik zie niet in waarom het niet overgaat

Het is slechts een volumeonderdeel om door plaatwerk te gaan

of vouw het open 

Geef uw kansen in het algemeen

@+

1 like

@GT22

Ik bevestig het startprofiel van de tank (te respecteren want lassen aan een andere bestaande tank)

[bericht bewerken]

De 204 mm moet langs de hele helling worden gerespecteerd.

Ik ben alleen op zoek om te spelen met de hoeken van 45° en de afmeting van 198 mm.

000.jpg

Hallo

Zeer interessant je stukken ;-)

[HS AAN]

Kleine vriendelijke opmerkingen : Het zijn al minstens twee verschillende onderdelen, of zelfs meer, afhankelijk van de vouwmachine, want 3000 x 1005 begint hetzelfde te doen voor lasersnijden.
U wilt ook een markering voor de vouw voorzien die de 3% van de hellingen mogelijk maakt, omdat volgens de map de map schmurts zal doen om de twee uiteinden vast te klemmen (ga te werk als voor een crunch) en u zult niet in staat zijn om het % van uw helling te garanderen.  Persoonlijk heb ik aan elk uiteinde een microgaatje geplaatst, Ofwel maak ik een kleine V-inkeping van een paar mm. De map lijnt zijn bovenste V uit met deze kunstgrepen en over een lengte van drie meter garandeer je je beoordeling met zeer hoge precisie. Vooral omdat je twee zeer lange stukken hebt om met een hoek van 56° met elkaar te verbinden, dus ook daar moet je zorgen voor slechte vrouwelijke inkepingen.
Maar dit moet je allemaal weten ;-)

[HS /UIT]

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo MEP-concept

Ik keek naar je frame (2xx-bac. sldprt) en het suggereert dat de twee hellingen van 3° elkaar in het midden ontmoeten! Of de tekening is niet goed.

Klopt dat? Omdat het veel dingen anders verandert!

Vriendelijke groeten

1 like

@zoz_mp

Ik ben het helemaal eens met uw opmerkingen.  Ik probeer alleen maar te begrijpen van de techniek te doen op SW. Dan ga ik het proces industrileren volgens de huisstandaarden.

Als gevolg hiervan is het deel dat ik in het begin wilde technisch niet haalbaar. Ik zag bij een collega, ik ga voor een ander soort haalbaarheid. Ik zal mijn tests doen en dan contact met je opnemen.

Ik sta nog steeds open voor alle ideeën!

@zoz_mp

Geen probleem voor de 3°, je kunt elke soort 1° of 2° plaatsen, het is geen in wezen serieus gegeven. Ik werk persoonlijk met een helling van 1.15°.

Zie bijgevoegde afbeelding

onderdeel en zijn symmetrie, evenals plat oppervlak

Stuk

Piece en zijn symmetrie

Ontvouwen op een verdikt plat oppervlak

@+ ;-)

1 like

Inderdaad, zoals gt22 zegt, je moet door het oppervlak gaan en het vervolgens omzetten in plaatwerk, zie bijgevoegd

sw_-_conception_piece_de_tolerie.sldprt
3 likes

Wauw! Aardig!

Oorspronkelijk wilde ik niet doen wat WEBMAD doet. Ik heb het over de algemene vorm, niet over de methode... Maar uiteindelijk is dat wat ik deed -_- en het werkt. Dus voor de methode heb ik het anders gedaan dan door het oppervlak te gaan (ik heb een veel langere ontwerpboom xD).  Ik vind je methode leuk.

@GT22 hartelijk dank voor uw inzet, ook al heb ik vragen over de uiteindelijke haalbaarheid.

Heeft u nog vragen?

Het antwoord is in mijn geposte foto's

@+

En in principe is het goed

Gladstrijken is er het eenvoudigste ontwerp

1 like

Hallo

Ik ben het eens met de gt22-methode met de truc om niet verstrikt te raken in de beker van het maken van een symmetrie.

Het voordeel van gladstrijken is dat je alleen een schets hoeft te maken van het begin en einde. En dat is fastoche.

Dan zet je om op plaatwerk en het wonder dat je afvlakt, wat vanzelf gebeurt.

Om ingewikkelde trechters te maken, gaat er niets boven het maken van een volledig volume en vervolgens een schaal. Zodra de sneden in de hoeken zijn gemaakt (met de voorziene functie), verandert u  het geheel in plaatwerk.

Het voordeel van het volledige volume is dat u uw onderdeel meteen kunt zien, nog voordat het wordt omgezet in plaatwerk. U kunt het dus in uw ASM plaatsen en zien of u wijzigingen moet aanbrengen of dat het de eerste keer goed is.

Ik zie het nut er niet van in om door het oppervlak te gaan, behalve misschien voor degenen die het perfect beheersen.  (hihihihi !! ) Dat gezegd hebbende, qua oppervlakte is het beheer van de stralen eenvoudiger, omdat het automatisch wordt gedaan wanneer het oppervlak naar plaatwerk gaat, dus het is sneller ;-) ;-)

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Ik kom een beetje laat, maar waarom gebruik je niet gewoon twee schetsen en dan werken de overgangsvouwen zoals in mijn bijlage. Een kort stukje principe

sw_-_conception_piece_de_tolerie_ac_cobra_427.sldprt
1 like