Ik heb momenteel een cartridge die automatisch wordt ingevuld in mijn Solidworks MEP met behulp van de eigenschappen die verwijzen naar de onderdeelgegevenskaart.
Maar ik heb een probleem met de schaal.
Op dit moment kan ik de schaal van het blad weergeven met het commando: $PRP:"SW-Scale of the sheet".
Maar ik zou graag de schaal van het uitzicht willen weergeven die niet strookt met de tekening. Volgens de solidworks help zou de tekst in het venster moeten worden $PRP:"SW-View scale" cf: http://help.solidworks.com/2010/french/solidworks/sldworks/legacyhelp/sldworks/drawings/linking_notes_to_document_properties.htm), maar het werkt niet.
Zou er een vriendelijke ziel zijn om me te helpen?
Het komt uit een notitie die ik heb gemaakt, je wilt deze link in het titelblok plaatsen??? Maar met meerdere weergaven, hoe ga je het beheren??? Ik plaats de notitie alleen waar ik de schaal verander in relatie tot het plan. Daar in mijn bijlage heb ik mijn MEP die in 1:5 is en mijn detail in 1:2 (dit is een snit, maar ik heb het geplaatst om het u te laten zien)...
Ik denk niet dat het mogelijk is: hoe zal SW weten welke weergave te gebruiken (het is vrij zeldzaam om foto's te hebben met slechts één weergave)?
Daarom is er de optie "bladschaal" wanneer u een weergave maakt. Standaard is de weergave op de schaal van het blad, de schaal die wordt aangegeven in het titelblok (hoewel in sommige gebieden de schaal altijd wordt aangegeven).
In feite komt het terug op wat ik zei in mijn 1e post. Het is niet beheersbaar in de cartridge .. Vandaar mijn opmerking die ik heb geplaatst op de standpunten die niet de schaal van het plan hebben. 17:01 uur
Allereerst bedankt voor al deze antwoorden. Inderdaad, ac cobra, ondanks uw hulp, is het me niet gelukt om het in de cartridge te plaatsen. Ik zal me moeten neerleggen bij het gebruik van de schaal van het blad.
Als je het echt wilt, is er een manier om te sleutelen: je maakt de weergave in het model (drwdot) en je maakt de notitie met de ACCobra-formule die je op je cartridge plaatst.
Aan de andere kant moet je de locatie van de weergave vergrendelen (klik met de rechtermuisknop/bevries de locatie of iets dergelijks), anders volgt de notitie de beweging van de weergave...
Het beste is om de schaal van het blad in te stellen op de schaal die u wilt krijgen op de eerste weergave die in het plan is ingesloten en om "gebruik bladschaal" aan te vinken in de Property Manager.
De schaal van het blad kan oneindig worden gewijzigd en als het vakje op alle weergaven is aangevinkt, volgt alles wanneer de wijziging wordt aangebracht.