[SW] Speciale weergavestatus voor onderdelen die al in productie zijn genomen

Hallo

In mijn algemene vergadering zou ik de kleur van de onderdelen willen veranderen terwijl ze naar de productie worden gestuurd, om snel te zien welke dat niet hebben gedaan.

Bijvoorbeeld dat alle onderdelen die al voor productie zijn verzonden, groen moeten zijn. Ik zou echter ook graag de basiskleuren in een andere configuratie willen houden, bijvoorbeeld, en snel kunnen schakelen tussen de basiskleuren en de groene kleur.

In feite is het onderscheid tussen onderdelen niet noodzakelijkerwijs een kleur, het kan een patroon of iets anders zijn, zolang we de onderdelen die voor fabricage zijn verzonden snel kunnen onderscheiden van de andere onderdelen.

Als je ideeën hebt waarin ik geïnteresseerd ben, bedankt.

Hallo

U moet jongleren met de configuraties en weergavestatussen van de componenten in de assemblage.

Een onderwerp dat er ook mee te maken heeft:

http://www.lynkoa.com/forum/import-export-formats-neutres/comment-garder-les-pièces-dans-la-bibliothèque-solidworks zonder m

2 likes

Hallo

U kunt ook een eigenschap gebruiken voor de onderdelen die u doorgeeft aan "In productie" en de functie "Assemblageweergave" gebruiken om de onderdelen van de assemblage met deze eigenschap te sorteren.

@+

4 likes

Hallo 

Bedankt, maar het onderwerp beantwoordt mijn vraag niet echt.

Maar ja, de weergavestatussen beantwoorden mijn probleem.

Voor elk onderdeel maak ik een VERVAARDIGDE weergavestatus, ik selecteer deze en ik verander de kleur (ik zet bijvoorbeeld groen) van mijn onderdeel door onderaan "Specificeer de weergavestatus" op te geven. Dus door de standaardweergavestatus te selecteren, heeft mijn onderdeel de standaardkleur en selecteert u de MADE-weergavestatus, mijn onderdeel heeft de kleur groen.

Ik doe dit voor al mijn stukken.

Vervolgens maak ik voor elke assemblage een GEFABRICEERDE weergavestatus, ik selecteer deze, ik ga naar de eigenschappen van elk vervaardigd onderdeel van mijn assemblages en ik selecteer de GEFABRICEERDE weergavestatus.

En dus zullen in mijn algemene montage, door de FABRICATED-weergavestatus te selecteren, al mijn gefabriceerde onderdelen in het groen verschijnen.

Het is in feite hetzelfde principe als bij assemblageconfiguraties. Het voordeel is dat er geen belasting is bij het wijzigen van de weergavestatus, in tegenstelling tot de configuraties.

Bedankt Azrod voor het noemen van de weergavestatussen, die ik niet kende

1 like

Blij dat ik je op een oplossing heb gewezen:)

Dat is inderdaad het voordeel van weergavetoestanden. Ze zijn al geladen als ik het bestand open denk ik. (of het is erg snel) 

1 like

Coyote, jouw oplossing is nog beter!

Er moet een nieuwe woning aan de kamers worden toegevoegd. Ik noemde het "Gefabriceerd" met Ja/Nee-keuze

en in "Assemblagevisualisatie" hoeft u alleen maar een kolom toe te voegen met de eigenschap Gefabriceerd.

Het is geweldig, het is precies wat ik zocht! 

Bedankt

2 likes

Graag gedaan;)

2 likes

Hallo

Vergeet niet om Coyote te valideren als het beste antwoord, want je hebt zijn oplossing gekozen...

1 like