SW: Materiaalbestanden, kleuren, blokken, ... Versie-gerelateerd?

Hallo

Ik ben bezig met een beetje opruimen in mijn bibliotheken en ik zou graag willen weten of de bestanden materialen, kleuren, enz. zijn gerelateerd aan de SW-versie, in gewoon Engels kan ik lezen met sw2012 (ik heb nog steeds klanten met dat) een bestand gemaakt of gewijzigd met SW2015.

Het is niet zozeer voor de ruimte die op de schijf wordt ingenomen, maar om het onderhoud te vereenvoudigen (op dit moment ga ik van 2010 naar 2015 ... d.w.z. 6 versies!)

Voor de gelaste constructieprofielen begreep ik dat er een evolutie was geweest, dus het kan problematischer zijn?

Hallo

Als het bestand is opgeslagen in SW2015-formaat , kunt u het niet openen op de 2012-versie, u moet overschakelen naar een *-bestand. Stap of *. IGS.

En normaal gesproken, als ik me niet vergis, neemt het het materiaal niet in *.step en *.igs

De oplossing zou zijn om uw 2010-versie voor uw klanten te behouden en een nieuwe installatie uit te voeren voor de 2015-versie zonder de 2010 bij te werken. Maar installeer de toolbox in een andere map om problemen met de 2010-versie te voorkomen.

Ik moest het thuis doen, want in ons bedrijf hebben we nog steeds 2014. DOnc Ik heb 2014 en 2015 en zijn functie:)

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen

1 like

Off topic (maar toch bedankt, het kan nuttig zijn voor anderen): het betreft geen prt- of asm-bestanden...

Je kunt sw2015 echter niet spelen met een oudere versie ;)

-Bibliotheek

-Materiaal

-Blokkeren

-enz...

Dus de enige mogelijkheid is om uiteindelijk de 2 versies te hebben;)

Aan de andere kant, alles wat mechanisch gelast constructieprofiel is, zou er geen problemen moeten zijn.

Ze zijn gewoon sldlfp. Of eigenlijk dxf-profielen. Dus ik denk dat dat oké is.

Maar als al je bestanden goed gearchiveerd zijn. De bestanden van 2012 in solidworks 2012 enz... Onderhoud wordt alleen gedaan =)

1 like

Voor de kleuren denk ik dat je je profiel moet opslaan om het opnieuw in evenwicht te brengen in je andere versies. Gewoon om altijd dezelfde sjablonen, menu's, enz. te hebben...

@Bart: aangezien we nu misschien (2014 of 2015 lijkt mij) profielen hebben met configuraties, is dit nog steeds waar?

Anders heb ik mijn mappen al geclassificeerd per versie, maar ik had graag willen verkleinen en optimaliseren (wanneer ik een profiel voor een versie toevoeg, kan het door de anderen worden gebruikt zonder verdere manipulatie).

Ik ga nog een paar pogingen doen