Ik ben begonnen met een geïmporteerd oppervlak waar ik enkele aanpassingen aan heb gedaan. Ik heb het stuk genaaid om alleen een oppervlaktelichaam te hebben en vanaf daar kan ik het niet dikker maken, er wordt een foutmelding weergegeven "Heeft het oppervlak niet verschoven of het gezicht kon niet worden verwijderd."
(Opmerking: het geïmporteerde oppervlak kan niet worden verdikt, de foutmelding is "kon het oppervlak niet dikker maken").
Is dit een vergissing van het geïmporteerde oppervlak of is er een andere manier om een oppervlak dikker te maken?
Ik denk aan iets anders, je probeert te verdikken tot 0,5 mm maar is er niet een straal in je oppervlak die veel kleiner is en dus verdikking voorkomt?
Als dit het geval is, verwijder dan eerst deze "face deleted" spaken in de verbindingsmodus!
Ja, het klinkt als een radiusprobleem. Helaas is dit vaak het geval bij het gebruik van de verdikkingsfunctie.
U zou moeten proberen de mini-radiussen op het onderdeel te lokaliseren en de vlakken tijdelijk te verwijderen, en vervolgens de verdikkingsfunctie opnieuw te starten.
Door dit te doen, kan men snel het probleem lokaliseren en het "falende" deel van het oppervlak opnieuw bewerken.
Als de fthomas-oplossing (offset-oppervlak) werkt, zelfs met een kleine of zeer kleine waarde, probeer dan het oppervlak meerdere keren te compenseren totdat je de offset-waarde van 0.5 mm krijgt
Verwijder vervolgens alle polygoonlichamen tussen de twee benodigde offset-oppervlakken en gebruik polygoonkenmerken (als grensvlak) om de "zijkanten" te maken en uiteindelijk een volume te creëren.