SW - Functie verdikken

Hallo

Ik ben begonnen met een geïmporteerd oppervlak waar ik enkele aanpassingen aan heb gedaan. Ik heb het stuk genaaid om alleen een oppervlaktelichaam te hebben en vanaf daar kan ik het niet dikker maken, er wordt een foutmelding weergegeven "Heeft het oppervlak niet verschoven of het gezicht kon niet worden verwijderd."

(Opmerking: het geïmporteerde oppervlak kan niet worden verdikt, de foutmelding is "kon het oppervlak niet dikker maken").

Is dit een vergissing van het geïmporteerde oppervlak of is er een andere manier om een oppervlak dikker te maken?

epaissir.jpg

Hallo

Heeft u de functie "Error Diagnostic" gebruikt tijdens het importeren?

Zo ja, heb je alle gezichten gecorrigeerd?

Zo niet, gebruik dan de "check"-functie in het menu om fouten in de gezichten op te sporen!

De verdikking in functie noch in de mediale, noch in de exterieur, noch in de inter?

@+

Is het een geometrieprobleem, als je dikte in de andere richting probeert of met een kleinere waarde werkt het?

Ik heb geprobeerd dikker te worden met een kleinere waarde en in alle richtingen verschijnt dezelfde foutmelding.

Anders heb ik de functie "Controleren" gebruikt, alleen de spelingen in het gebied worden opgemerkt.

Hallo

Kun je het bestand neerzetten zodat we je beter kunnen helpen!

@+

Ik kan u het bestand op dit moment niet toesturen. Het is onderworpen aan bepaalde beperkingen van de kant van de klant.

OK!

Een screenshot van de resultaten van de "check" functie zal ons dan helpen!

@+

Ik denk aan iets anders, je probeert te verdikken tot 0,5 mm maar is er niet een straal in je oppervlak die veel kleiner is en dus verdikking voorkomt?

Als dit het geval is, verwijder dan eerst deze "face deleted" spaken in de verbindingsmodus!

@+

Je kunt ook proberen een offset oppervlak te maken, als het ook niet werkt is de kans groot dat het een probleem is met een kleine radius

Ja, het klinkt als een radiusprobleem. Helaas is dit vaak het geval bij het gebruik van de verdikkingsfunctie.

U zou moeten proberen de mini-radiussen op het onderdeel te lokaliseren en de vlakken tijdelijk te verwijderen, en vervolgens de verdikkingsfunctie opnieuw te starten.

Door dit te doen, kan men snel het probleem lokaliseren en het "falende" deel van het oppervlak opnieuw bewerken.

Succes in ieder geval

Als de fthomas-oplossing (offset-oppervlak) werkt, zelfs met een kleine of zeer kleine waarde, probeer dan het oppervlak meerdere keren te compenseren totdat je de offset-waarde van 0.5 mm krijgt

Verwijder vervolgens alle polygoonlichamen tussen de twee benodigde offset-oppervlakken en gebruik polygoonkenmerken (als grensvlak) om de "zijkanten" te maken en uiteindelijk een volume te creëren.

Mickaël

2 likes

Ik gebruikte de offset-oppervlaktefunctie zoals fthomas me vertelde.

Hartelijk dank.