SW: Inconsistente lijst met lasonderdelen

Hoi allemaal

Vandaag wil ik een vraag stellen over een probleem dat mij van tijd tot tijd overkomt.

Door gelaste mechanische assemblages van een van mijn voorgangers over te nemen, of soms zelfs de mijne, kan ik geen geschikte nomenclaturen weergeven.

De lengtes zijn afwezig, terwijl het profiel zoals altijd goed is ingesteld...

soms geeft het me een hoeveelheid van 2, en een andere regel met 2x weer, voor een profiel dat maar één keer aanwezig is ...

- Mijn samenstellingen zijn niet samengevoegd

- Mijn lijst met gelaste onderdelen is al bijgewerkt voordat ik tekening maak.

In het bijgevoegde voorbeeld ziet u een gelast mechanisch lichaam (volière), ontworpen zoals gewoonlijk, en toch komt de nomenclatuur niet correct uit.
Ik zal ook proberen een ander screenshot-voorbeeld toe te voegen om explicieter te zijn.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.Structure Volière

Hallo

Verandert het verwijderen en vervolgens opnieuw invoegen van de tabel iets?

Als er veranderingen in de 3D zijn geweest, is het soms nodig.

Ik heb verschillende keren geprobeerd de tabel te verwijderen en te vervangen, terwijl ik de lijst met gesoldeerde onderdelen bijwerkte, maar niets hielp.

En de stuklijst bijwerken en dan alles opnieuw opbouwen met CTRL+Q in de 3D, dan in de 2D en uiteindelijk de tafel opnieuw invoegen?

Hallo.

Mijn spiegelbeeld is waarschijnlijk stom, en misschien heb je het al gecontroleerd.

Maar als je in 3D bent en je gaat de lijst bestuderen, komt het dan overeen met je wens? (als je naar de 1e set gaat, worden dan alle kamers die eraan zijn gewijd gemarkeerd)

En door te klikken op moet eigenschap, zijn de waarden links in automatisch of zijn ze met de hand geforceerd?

@ PL: Ik heb dit alles al meerdere keren geprobeerd zonder resultaat.

@ Coin37coin: door dit proces te doen, veranderde het niets, MAAR, ik realiseerde me dat de beroemde profielgroep, die problematisch is voor de nomenclatuur, in het Engels is geschreven, zie bijgevoegd. 
Eigenlijk komt alles wat ik zelf heb gedaan goed uit, en de oude delen geven geen kant meer mee in de tabel. ...

Precisie: Ik heb deze eenvoudige structuur opnieuw gemaakt, helemaal opnieuw, en alle afmetingen komen er gemakkelijk uit als ik elk onderdeel zelf maak.

exemple_arbre.png

Hallo 

Dit probleem overkomt mij van tijd tot tijd, het kan helpen om in de kamer te doen:

- Klik met de rechtermuisknop op de lijst met gelaste onderdelen

- Verwijder het vinkje bij "Automatische lijst maken" en "Automatisch bijwerken"

- Klik nogmaals met de rechtermuisknop en "Verwijderen"

Dan 
- Klik met de rechtermuisknop op de lijst met gelaste onderdelen en vink "Maak een automatische lijst met gelaste onderdelen" aan

2 likes

Het zou de @be ding veel moeten helpen

En als het nog steeds niet werkt, ben ik bang dat je de eigenschappen van de lijst handmatig moet invoeren en de juiste variabelen er correct aan moet toewijzen

Dank je wel,

Dit antwoord heeft me hierbij geholpen.

Sterker nog, ik moet wat verduidelijkingen maken, ik weet niet of het komt omdat ik op dit moment nog onder de 2013 zit. maar ik moest het zo doen:

- Klik met de rechtermuisknop op de lijst met gelaste onderdelen: schakel automatisch uit (u hoeft niets anders uit te vinken)

- Klik met de rechtermuisknop op de lijst met gelaste onderdelen: klik op "Verwijderen"

- Klik met de rechtermuisknop op de lijst met gelaste onderdelen: klik nogmaals op "Automatisch"

- Klik met de rechtermuisknop op Lijst van gelaste onderdelen: klik op "Bijwerken".

Op dit punt een belasting van enkele seconden, gevolgd door correcties in de tabel met gelaste lijsten. Dus bedankt dat deze techniek werkt.

Ik ga hetzelfde proberen op de andere lijsten of ik zag dit probleem, omdat ik de informatie tijdelijk had toegevoegd als "handmatige notities".

Dus ik kan bij je terugkomen als het niet werkt voor het andere probleem dat ik tegenkom ^^

Nogmaals bedankt