SW: Centraal slibprobleem dat afvlakt

Hallo

Ik heb een probleem met solidworks, ik wil een kwartslag linkse trap tekenen met centrale stringer. Maar als ik de functie "Boss/Swept Base" start, draait mijn stringer als ik instel op "volg het traject", of vlakt af na de bocht als ik instel op "normaal constant houden" (zie foto).

Hoe kan ik dit probleem alstublieft verhelpen?

Heel erg bedankt voor je hulp!

probleme_limon.png

Teken het profiel van de buis aan het begin, in het midden en aan het einde van het traject, SW zal zichzelf dwingen om door deze profielen te gaan en de weergave zal nikel zijn!

En door de beperkingen van vertrek en aankomst op te lossen?

Als de afwerking raakt aan de bocht, moet deze logisch recht eindigen.

1 like

In het ergste geval, voor complexere vormen, verlengt u de ronding en verwijdert u daarna materiaal.

1 like

Hallo.

Probeer "Pad volgen" te selecteren voor het oriëntatie-/torsietype, voor het "Geen" paduitlijningstype en ten slotte voor de raaklijnen ook "Geen".

Zie bijgevoegde afbeelding.

screenshot560.jpg
5 likes

Ben jij de beste Benoit;)

1 like

Hallo

Ik heb geprobeerd wat je voorstelde en het werkt goed als de geleidingscurve een propeller is. Mijn bocht is echter gemaakt dankzij een schetsfilet tussen twee rechte lijnen onder een hoek van 45 graden oplopend (om een kwartslagtrap te creëren, met de bocht ongeveer halverwege de klim).

Is het alleen mogelijk om dit met een filet te doen of moet je de propellerfunctie gebruiken? (Ik vind dat het gebruik van het blad eenvoudiger is om een constante helling te hebben...)

Heel erg bedankt voor je hulp, het is fijn om je niet alleen te voelen!

Fijne dag

2 likes

Daar komen we voor: om te helpen!  :)

Dus fix: maak een nieuwe schets die alleen een verticale lijn heeft, of een verticale "referentie-as" van uw linker- en gezichtsvlakken. Kies vervolgens in de scanfunctie "Richtingsvector" voor het type paduitlijning en selecteer de rechterkant van de nieuwe schets of de referentieas.

Afbeelding weergeven

screenshot561.jpg
3 likes

Geweldig, dat is het precies!

Bedankt. Fijne dag en misschien tot ziens, want ik ben naar mijn mening nog niet aan het einde van mijn moeilijkheden;)

1 like

U moet weten dat er verschillende gesprekken zijn geweest over trapbomen. U kunt ze vinden door "stringer" te typen op deze pagina: https://www.google.fr/cse/publicurl?cx=016865181391645043588:4adu2dupoya

Tot binnenkort! :)

Hallo allemaal!

Oké, goed gedaan!

Sorry dat ik aan het opgraven ben, maar ik merk dat ik in dezelfde stemming ben...

Ik heb min of meer hetzelfde probleem, maar het werkt niet in mijn geval met de oplossing van Benoit...

3D-schets met schetsfilet, doorsnede 180x80 op vlak loodrecht op de baan (in tegenstelling tot het geval gepresenteerd door jordan.kulikovsky waar de doorsnede "verticaal" lijkt te zijn ten opzichte van de "hellende" baan)

Door te kiezen voor een "richtingsvector" (verticale as) verbetert het de schmilblik een beetje, maar ik heb een grote zwelling van het gedeelte in de bocht (het is niet tangue...)

Een oplossing misschien?

En nu ik toch bezig ben, één vraag zit me dwars: weet iemand hoe dit soort slib wordt gemaakt?

Bedankt!

capture3.png

@ Raphaël BORNARD

Opent een andere communicatiethread

en plaats screenshots van boven, voor en rechts

hoe je de curve op je 3D-schets hebt gemaakt voor de hervatting van de 2 lijnen

@+ ;-)

PS welke versieSW