Ik heb een probleem met solidworks, ik wil een kwartslag linkse trap tekenen met centrale stringer. Maar als ik de functie "Boss/Swept Base" start, draait mijn stringer als ik instel op "volg het traject", of vlakt af na de bocht als ik instel op "normaal constant houden" (zie foto).
Teken het profiel van de buis aan het begin, in het midden en aan het einde van het traject, SW zal zichzelf dwingen om door deze profielen te gaan en de weergave zal nikel zijn!
Ik heb geprobeerd wat je voorstelde en het werkt goed als de geleidingscurve een propeller is. Mijn bocht is echter gemaakt dankzij een schetsfilet tussen twee rechte lijnen onder een hoek van 45 graden oplopend (om een kwartslagtrap te creëren, met de bocht ongeveer halverwege de klim).
Is het alleen mogelijk om dit met een filet te doen of moet je de propellerfunctie gebruiken? (Ik vind dat het gebruik van het blad eenvoudiger is om een constante helling te hebben...)
Heel erg bedankt voor je hulp, het is fijn om je niet alleen te voelen!
Dus fix: maak een nieuwe schets die alleen een verticale lijn heeft, of een verticale "referentie-as" van uw linker- en gezichtsvlakken. Kies vervolgens in de scanfunctie "Richtingsvector" voor het type paduitlijning en selecteer de rechterkant van de nieuwe schets of de referentieas.
Sorry dat ik aan het opgraven ben, maar ik merk dat ik in dezelfde stemming ben...
Ik heb min of meer hetzelfde probleem, maar het werkt niet in mijn geval met de oplossing van Benoit...
3D-schets met schetsfilet, doorsnede 180x80 op vlak loodrecht op de baan (in tegenstelling tot het geval gepresenteerd door jordan.kulikovsky waar de doorsnede "verticaal" lijkt te zijn ten opzichte van de "hellende" baan)
Door te kiezen voor een "richtingsvector" (verticale as) verbetert het de schmilblik een beetje, maar ik heb een grote zwelling van het gedeelte in de bocht (het is niet tangue...)
Een oplossing misschien?
En nu ik toch bezig ben, één vraag zit me dwars: weet iemand hoe dit soort slib wordt gemaakt?