Ik heb een probleem met SW-simulatie met de montage van een balk met een kruisje. Inderdaad, ik vind concentraties van beperkingen in mijn kruisjes. Deze concentraties worden gevonden op de kruising met de doorsnede van een bundel (zie PJ). Ik heb de test gedaan om de kruis uit het gebied van de balksectie te halen en de spanning verdwijnt.
Kunnen we de mazen van een balk zo aanpassen dat we deze stressconcentraties niet meer hebben?
Ja, u kunt de grootte van de globale mesh aanpassen of een "mesh-besturingselement" toevoegen aan de elementen die dit vereisen.
Aan de andere kant je kruisje en in volume? romp?
Wat is het werkelijke profiel van uw balken?
Hebt u de contacten tussen balk en kruisje gedefinieerd?
Dit soort onderzoek met een gemengd netwerk en complex om uit te voeren, je moet rigoureus zijn. Controleer of er geen materiële interferentie is tussen de verschillende lichamen (bijv. als uw kruisje op een cilindrische balk aankomt, hoe hebt u dit dan gedefinieerd? Gewoon een contactlijn? Overlappen het materiaal van de kruis en de straal elkaar niet?
Als ik me niet vergis, is de maaswijdte- of maaswijdteregeling alleen van toepassing op volumelichamen. Voor mijn balken die in een vierkante buis van 80x6 zijn, denk ik niet dat we de grootte van de mazen kunnen veranderen, aangezien de balken op SW in secties zijn gesneden.
Voor de vouwen heb ik ze gedefinieerd als een schelp en heb ik contact gemaakt tussen de 2 balken die de kruis omringen.
Ja, je hebt gelijk, het is niet mogelijk om de globale mesh voor de balken te wijzigen, maar uit het geheugen is het mogelijk om een mesh-controle toe te voegen.
Let bij het definiëren van de behuizing op het geselecteerde vlak (solidworks maakt onderscheid tussen boven-, onder- en middenvlak)