SW insteekpen in de pen in de hoeken

Hallo

Ik ben op zoek naar een snellere manier dan een schets om een inkeping te maken in een hoek van plaatwerk. Deze inkepingen maken het mogelijk om montageproblemen te voorkomen. Alles is lasergesneden.

Ik heb 2 foto's bijgevoegd van wat ik heb gedaan.

Bedankt

Terry

Hallo 

DSL maar er is geen foto.

1 like

Ik zal proberen ze terug te zetten

Er is nog niets, om een bestand bij te voegen klik je gewoon op kies een bestand.

Hallo

Kan de pen-insteektool uw probleem niet oplossen? Ik gebruik het om te helpen bij het positioneren, goed geconfigureerd, het is een goede dienst.

Het staat niet in de standaard pictogrammenbalk, je moet het gaan zoeken.

Nou, het werkt niet in de montagemodus, wat jammer is....

A+

Hubert

Foto test.

avec_encoche.jpg

foto zonder inkepingen

sans_encoche.jpg

voor mij visueel gezien

Ik zie geen verschil ?????????????????

door te kijken naar de afbeeldingen die met of zonder inkeping zijn geplaatst

@+

Zie je 2 verschillende foto's?

Zo ja, dan is de inkeping voor mij het ronde gedeelte.

Pennen worden uitgevoerd met de functie van dezelfde naam.

Deze inkeping zorgt voor een probleemloze montage.

Ha ja ok met de foto's, ik begreep net wat je wilt...

Misschien zou een materiaalverwijdering volgens de bibliotheek geschikt kunnen zijn?

Sleep gewoon op de 3D en selecteer het haakpunt, en het gat is gemaakt.

A+

Hubert

Hoi gt22,

De laser plaatst standaard een kleine straal in de hoeken van het insteekgat en daardoor heeft de pen soms moeite om naar binnen te gaan. We doen hetzelfde en we plaatsen een opening van twee tiende tussen de pen en het gat. 

Ik heb een video bekeken over deze bibliotheekfuncties, ik denk dat het bij mij zal passen. Ik zal er doordeweeks naar kijken, want ik heb er nog nooit een gedaan.

Bedankt

Hallo

De 2019-versie, momenteel in versie SP1.0, stelt u in staat om dit te doen.

Hier is een overzicht op de SolidWorks-blog:

https://blogs.solidworks.com/tech/2018/12/whats-new-in-solidworks-2019-sheet-metal-slot-corners.html

Groet

en1909e25b.pdf
1 like

Ach, ik ga dan overstappen naar de 2019 SP1.

Aan de andere kant, het doet het niet op de pen, toch?

Hallo

Het doel is om het beste antwoord te valideren, zodat wanneer iemand dezelfde vraag stelt, we de oplossing vinden; En het is ook lonend voor mensen die tot het uiterste gaan om oplossingen te vinden. Het beste antwoord had aan Tibo.P moeten worden toegeschreven....

2 likes

Uh, sorry, ik ben het niet gewend. Ik valideer het juiste antwoord en ik geef feedback als ik mijn tests heb gedaan.

1 like

Ik heb zojuist de 2019 SP1 gedownload, dus dit lost mijn probleem voor het insteekgat goed op. Aan de andere kant lost dit het niet op voor de pen die in zijn 2 hoeken hetzelfde verdient. Het probleem is hetzelfde, maar ik heb in de insteekpen niet genoeg gevonden om te bereiken wat ik wil.

We zullen zeker een verzoek tot verbetering moeten openen bij Dassault over dit onderwerp.