SW17 kranen hebben hulp nodig

Hoi allemaal 

Ik heb je hulp nodig, want hoeveel ik ook in het programma heb gezocht, ik heb het niet per se gevonden 

Ik loop onder SW17 en ik moet anders tikken op een onderdeel. 

Eerst heb ik mijn onderdelen opgemeten

1e draad gemaakt (tussen de hoekpunten van de punt) 70 mm en tussen twee hoekpunten is er 2,2 mm (spoed) 

2e tikken is 1/4 voor een luchtontluchter 

De 3e draad zal moeten worden aangepast aan de indicator, die 24 mm is (tussen de hoekpunten van de punt) en tussen twee hoekpunten is er 1,4 mm (spoed)

De 4e schroefdraad zal moeten worden aangepast aan de fitting, die 41,8 mm is (tussen de hoekpunten van de punt) en tussen twee hoekpunten is er 2,2 mm (spoed)

Bij voorbaat dank voor uw hulp 

DD91

Zie o.a. deze link

http://joho.p.free.fr/EC/COURS%20DOC/FILETAGE/Construction/FILETAGE%20METRIQUE%20ISO.pdf

@+

5 likes

Hallo

Bedankt voor je antwoord, ik heb net gekeken, maar er is geen nominale diameter van 70 mm 

Hallo denisportable

Om vervolgens uw schroefdraad te modelleren, is een van de methoden om de functie "Drilling Assistance > Thread" te gebruiken.

Vriendelijke groeten

Hallo

HIER heb je tot M600x6 ...

Vriendelijke groeten

3 likes

Hier is nog een link

http://www.abms.ca/Technique/Filetages_des_boulons.pdf

Nu om te weten of uw pitch standaard metrisch of anders is

in het geval van een doorsnede en niet niet-standaard 

u zult niets vinden in de SW-database

Het is aan jou om het te creëren

@+

2 likes

Pitch is de stap goed? Ik concludeer dat mijn filtering M70x2 is? De meting van 2.2 kan onnauwkeurig zijn?

"Pitch": ja, het is de stap.

M70x2: het zou er zo uit kunnen zien, maar ik kan het niet garanderen.

De meting van 2,2 kan onnauwkeurig zijn: Voor meer precisie moet de meting over meerdere stappen worden uitgevoerd en deze meting delen door het aantal stappen waarmee rekening wordt gehouden.

Vriendelijke groeten

3 likes

Ik denk dat de draden moeten worden genormaliseerd en dat als 2.2 niet bestaat in de grafieken ....

Voor de realisatie op solidworks, als ik het goed begrijp, moet ik boren tussen 69,96 of 69,68 en dan voeg ik een 70 mm schroefdraad en een steek van 2 mm toe? 

De weergave vastleggen

capture_1.png

Gebruikte instellingen

capture_2.png

Ik ben geen expert, maar de "Extruder" -methode is meer voor draden. Voor het tappen is het naar mijn mening beter om de "Cut" -methode te gebruiken, met een gatdiameter die overeenkomt met de binnendiameter van de draad. Maar het kan afhangen van je kamer.

EDIT: En "Metric Tap" ook.

Gat:

Onttrekken:

Vriendelijke groeten

taraud.png

Je ging voor M70x2, maar zoals aangegeven zou het eruit kunnen zien, maar het is onmogelijk om het te certificeren. Wat me een beetje verbaast, is om op hetzelfde onderdeel metrische draden te vinden en andere die dat niet zijn, ter informatie, een meting van 2,2 mm zou ook dicht bij een steek van 12 draden per inch kunnen liggen en de meting van 1,4 mm zou heel dicht bij een steek van 18 draden per inch kunnen liggen ... Als we de 1/4 draad voor de ontluchter toevoegen, zou dit alleen niet-metrische draden op dit deel maken, wat mij iets coherenter lijkt ...

Voor de weergave van de draad kon ik je niet antwoorden, ik vertegenwoordig ze nooit in het echt, maar alleen in vereenvoudigde weergave.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo
D.Roger heeft gelijk, bij grote kranen is het heel vaak een aantal draden per inch, je moet weten waar dit onderdeel vandaan komt.
Vriendelijke groeten