Hallo
Ik wil een groef maken voor een O-ring op een cilinder. In willekeurige volgorde denk ik aan de symmetrie-as, het nieuwe vlak, het tekenen van de groef en dan extrusie, maar er is niets aan te doen... Ik hoorde over een Raynure-functie, maar ik kon het thuis niet vinden.
Enig idee?
Op de foto, "geselecteerd", de twee oppervlakken waarop ik wil krabben.
capture.jpg
Hallo. Heb je een materiaalverwijdering door revolutie geprobeerd?
Hallo
De eenvoudigste manier is om een vlak te maken dat door het midden van je twee oppervlakken gaat, en dan maak je een schets op een van hen om de groef te maken. U kunt de bewerking op de tweede herhalen of een symmetrie maken ...

1 like
Zonder dat het de bedoeling is, net als een alruin.
capture_essai.jpg
Hallo
Dus ja, dat is waar ik aan dacht.
Ik heb mijn vliegtuig door het midden van mijn twee cilinders laten gaan. Aan de andere kant denk ik dat ik ook minstens één symmetrie-as moet creëren, toch?
Nee, in dit geval heb je twee oplossingen, eerst moet je de verwijdering door omwenteling op een van de cilinders doen, dan doe je hetzelfde voor de tweede of je doet een symmetrie.
Voor symmetrie neem je het vlak aan de rechterkant, of je maakt een vlak tussen de twee cilinders. Maar het is de functie die symmetrisch moet zijn en niet de schets, anders heb je 3 omwentelingsassen en kun je de verwijdering niet op slechts één van de cilinders doen, tenzij ik me vergis.

Anders kunt u met beide bewerkingen een volledige schets maken, maar bij het maken van het object moet u een enkele omtrek selecteren en het object opnieuw uitvoeren met dezelfde schets voor de tweede contour.

Vriendelijke groeten
capture.png
1 like