SW2013. Een beperkingsverwijzing toevoegen aan een bibliotheekfunctie

Hallo

Ik heb bibliotheekfuncties gemaakt voor specifieke gaten voor hogedrukfittingen.

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om spanningsreferenties toe te voegen aan de functie om de fitting direct in de assemblage te kunnen beperken.

Bedankt

Ik begrijp de vraag niet helemaal:

Of het zijn bibliotheekfuncties en daar gebruiken we schetsbeperkingen om de functie te positioneren

Of het is een bibliotheekonderdeel en daar kunnen we inderdaad beperkingsverwijzingen gebruiken zodat de fittingen het automatisch beperken met een dragdrop op een ander onderdeel in de assemblage.

2 likes

In feite wordt de boekenkastfunctie gebruikt om het gat voor deze fittingen in delen van verschillende vormen te maken.

Ik zou graag willen dat de vlakken of randen die door deze functie worden gemaakt, worden gedefinieerd als beperkingsverwijzingen. Dus bij de montage van het onderdeel waar het gat in zit, kan ik de fitting plaatsen en automatisch vastzetten.

OK, dus de beperkingsverwijzingen mogen alleen worden toegepast op de fittingen en niet op de bibliotheekfunctie.

1 like

Hallo

Ik ben het eens met Thomas.

Ik zat te denken aan het definiëren van constraint entities zoals die van de elastische plot in het voorbeeld door de bibliotheekfunctie.

Dus door mijn fitting in te voegen (die zou overeenkomen met schacht 01 van het voorbeeld) zouden de componenten automatisch worden beperkt.

Maar het lijkt niet mogelijk.

Dank u voor uw antwoorden

capture.jpg

Het voorbeeld dat u hebt bijgevoegd betreft 2 delen en geen bibliotheekfunctie en een onderdeel, maar uit ervaring kan ik u verzekeren dat door alleen beperkingsverwijzingen op het onderdeelonderdeel te maken, het meer dan voldoende is om uw fittingen te plaatsen met een simpele drag-and-drop

1 like