SW2013 - Hoekprobleem tussen onderdeelbestand en tekeningbestand

Hoi allemaal

Hier is mijn probleem, als ik een pergola moet tekenen met behulp van de SW2013 gelaste constructiemodule, kom ik de volgende anomalie tegen:

Wanneer ik het gereedschap "Meten" gebruik om de waarde van de hoeken op mijn onderdeelbestand voor de profielsnede te achterhalen, krijg ik de waarde van 76°17 voor de eerste en 37°16 voor de tweede (zie het Pergola.jpg bestand)

Als ik de tekening van dit lichaam maak, zijn de waarden van de hoeken niet meer hetzelfde, ik krijg dan 66°68 en 34°84 en toch zijn de afmetingen op ware grootte (zie het bestand Pergola.jpg)

Ik kan dit verschil niet verklaren en ik zie niet in of het te wijten is aan een fout van mijn kant.

Ik moet erop wijzen dat ik SW 2013 premium gebruik op Windows 10.

Bij voorbaat dank voor uw suggesties waar ik naar uitkijk.

pergola.jpg

Probeer hetzelfde uitzicht aan de zijkant te zetten

3D en uw tekening

om te kunnen vergelijken

+ als het de 3D odds zijn

een y als een grote bleek;-)

1 like

Hallo

heb je geprobeerd te meten met de randen die je op je MEP hebt gebruikt (pas op voor verborgen gestippelde randen op je MEP)? 

1 like

Hallo

Om dit te controleren, hoeft u alleen maar een nieuwe weergave in 3D  op te slaan en of er een MEP van te maken of de weergave in de rechtbank... Kust dan en vergelijk.

1 like

Voor mij verschillen de waarden omdat je niet op dezelfde niveaus meet.

U kunt proberen twee extra weergaven te maken die de gezichten van uw profiel volgen en de afmetingen op deze weergaven plaatsen. U zou dezelfde waarden moeten vinden.

2 likes

Hallo allemaal,

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om me te antwoorden om te proberen dit probleem op te lossen.

Ik heb mijn onderdeelbestand opnieuw opgeslagen en een nieuwe tekening gemaakt. Helaas vind ik dezelfde afwijkingen.

Ik begrijp niet waarom het gebruik van verborgen randen of verborgen randen van mijn profiel een probleem kan zijn?

Om u in staat te stellen dit probleem beter te begrijpen, neem ik contact op met de pierce filekeeper, dit zal u uiteindelijk in staat stellen om te testen.

Nogmaals, een grote dank aan jullie allemaal.

pergola.sldprt

de 3D-afmetingen van dezelfde weergave opnieuw uitvoeren

dan je tekening

en vergelijkt

post van de schermen van deze 2 weergaven

Uw offertes op hetzelfde niveau als de plattegrond van de kamers?

@+

1 like

Sterker nog, ik denk dat ik het begrijp, wanneer je met oppervlakken meet, de metingen worden gedaan volgens referentievlakken evenwijdig aan of loodrecht op deze oppervlakken. Terwijl als je randen  neemt , de referentievlakken die van de kamer zijn . Uw rechthoekige profiel is in alle aanzichten gekanteld volgens de plattegronden van de kamers. 

Ik heb weergaven op ware grootte gemaakt: vooraanzicht = einde van het profiel (dat ik heb rechtgezet voor het leesgemak)

Bijgevoegd is de MEP en zijn model (SW13)

pergola.zip
1 like

Ja @ Stefbeno goed gezien

Deze offertes zijn dus offertes in relatie tot een plan en de stukken zijn niet evenwijdig aan het plan

Het onderdeel heeft dus een echte + grote lengte dan die van de normale tekening

omdat het niet de dimensie van het stuk is, maar die van het stuk dat wordt geprojecteerd

@+

Dit is het probleem en ik kan nog steeds niet vinden hoe ik het kan oplossen om een correcte catatie van dit lichaam te hebben.

Je kunt deze organen niet loskoppelen voor MEP? De hoeken van dit rechthoekige profiel moeten voor de montage worden gemaakt. Anders moet u een nieuwe weergave in uw 3D toevoegen.

Als u weergaven wilt maken op basis van een oppervlak van uw onderdeel, kijkt u naar het bijgevoegde document.

Negeer de visualisatiekubus voor het maken van weergaven.

vue.docx

Bij gelaste bouw kunt u al uw onderdelen onafhankelijk hebben

Je hebt een lijst met onderdelen

Het zijn dus deze onderdelen die je in het plan zet en je zult de sneden zo goed hebben opgezet

Dan doe je voor je beschaamde tekening je linker afbeelding naar boven en ISO-weergave

@+

Dank aan A Leblanc en GT22 voor het nemen van de tijd om me te helpen.

Ik zie niet in wat ik eraan heb om een extra weergave te maken?

Wat betreft de lijst met gelaste onderdelen, ik weet niet hoe ik deze moet gebruiken om onafhankelijke onderdelen te hebben.

Aan de andere kant gebruik ik de relatieve weergave van een lichaam waarmee ik de positie kan kiezen, maar desondanks kan ik de waarden van de hoeken die ik in het onderdeelbestand heb vastgelegd niet vinden.

Ik blijf over dit probleem nadenken. @+

Maak een scherm van je 3 top-down en linker- of rechterweergave, het maakt niet uit

eerst

aldus

Hiermee kunt u al zien of uw stukken evenwijdig zijn of niet

Of neem je stuk op als een stap 

en we zullen me converteren, ik ben onder SW 2012, dus ik kan je kamer niet openen

@+

Hallo

Creëer een nieuwe weergave U stelt u in staat om uw profiel te oriënteren op basis van de oppervlakken in uw MEP (dus voorkant, zijkant, bovenkant, enz.). met betrekking tot dit deel). Omdat het onder een hoek is georiënteerd ten opzichte van de referentievlakken in uw kamer.

1 like

Om je lichamen te dissociëren en je MEP te doen, kun je configuraties gebruiken (je behoudt een lichaam en verbergt de andere) die zijn gekoppeld aan weergaven die zijn gemaakt en georiënteerd volgens de verschillende instanties (waardeloze oplossing svt het aantal lichamen, maar het werkt). Anders kun je de functie voor het opslaan van lichamen gebruiken, hier is wat ik al eerder heb gepost:

U kunt automatisch een assemblage maken van een onderdeel met meerdere carrosserieën, uw onderdelen zijn afhankelijk van het originele onderdeel (degene met alle schetsen) en kunnen alleen worden gewijzigd om een associatie tussen hen te behouden (u moet natuurlijk de functie "lichamen opslaan" onder uw wijzigingen in de boom vervangen).

1/ Klik met de rechtermuisknop in de boom van uw kamer --> toon verberg de objecten van de boom --> toon de volumelichamen

2/ In de boomstructuur van uw kamer --> klik met de rechtermuisknop op de "map" volumelichamen en selecteer de hoofdlichamen opslaan

3.1/ Vink de vakjes aan die overeenkomen met de  stukken die u wilt opnemen / hernoem ze en kies  de opnamelocatie

Belangrijk: Munten mogen niet dezelfde naam hebben als de originele en u moet het vinkje weghalen bij "absorberen ... " en "propageren... "

3.2/ Als u een assemblage wilt maken, klikt u op bladeren en slaat u uw bestanden op.

Met deze methode kun je gesplitste delen opslaan (zoiets denk ik), de onderdelen hebben geen schetsen en functies  in hun bomen.

Het is heel praktisch om een studie uit te voeren met relaties tussen verschillende kamers, je hebt maar één kamer om aan te passen als dat nodig is. Aan de andere kant, om een kopie te maken, verdient het de voorkeur om een samenstelling mee naar huis te nemen om de juiste links te behouden. 

Anders werkt de "delete/keep bodies"-functie die bij verschillende configuraties wordt gebruikt ook heel goed.

http://www.lynkoa.com/sites/default/files/questions/answer/26/10/2016/doc2.docx

Goedenavond aan iedereen die de tijd heeft genomen om me te helpen.

Ik heb mijn probleem opgelost en het is heel eenvoudig. Wanneer ik het meetgereedschap op mijn onderdeelbestand gebruik, meet ik eigenlijk de hoek van de grootste helling tussen de 2 referentievlakken voor de meting.

Als ik op de MeP ben, op elk  vlak, is het de projectie van de hoek van de grootste helling die wordt gemeten en niet deze; Daarom heb ik deze verschillen.

Om mijn hypothese te verifiëren, tekende ik een 3D-schets door de waarden van de tekening te nemen en vervolgens het volume te extruderen. Als ik op dit gereconstrueerde deel meet, vind ik de waarden van de hoeken van de grootste helling die eerder zijn gevonden.

Nogmaals bedankt voor je deelname, @+

Nogmaals bedankt aan jullie allemaal voor jullie hulp