Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met Solidworks 2013 SP4, soms heb ik deze fout bij het openen van assemblages (ongeveer 150 bestanden):
"Fout bij het opstarten van de database
Kan de primaire database niet openen vanwege de volgende fout bij databasetoegang:
Oké"
En dit meerdere keren achter elkaar! Ik kan alleen op OK klikken...
Ik gebruik geen PDM (ik werk lokaal).
Ik ben de enige die de bestanden opent.
Iemand een idee?
Bedankt en een fijne dag verder.
1 like
Hallo
Worden bestanden niet in een beperkte map geplaatst?
Om erachter te komen, klikt u met de rechtermuisknop op eigenschap in de map => beveiliging en moet u de rechten controleren.
Zorg ervoor dat u de hiërarchie van de mappen volgt om er zeker van te zijn dat toegang overal mogelijk is.
1 like
pl
3
Hallo
Gebeurt dit elke keer dat dit bestand wordt geopend?
Staat er een apostrof in de bestands- of mapnaam? Of als dat niet lukt, een speciaal personage?
oroux1
4
gt22
5
Heeft u al uw bestanden (onderdelen, assemblages, bibliotheek, enz...) geüpgraded?
Worden uw assemblages of onderdelen gemaakt of via een versie #
@+ ;-)
pl
6
Nog een aanwijzing hier:
http://www.lynkoa.com/forum/message-d-erreur-la-base-de-donnees-solidworks-est-manquante
Hallo allemaal, bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb het probleem opgelost door onnodige standaarden in de Toolbox uit te schakelen (5 of 6 nutteloos voor mij).
Misschien had een van deze standaarden een bug?
Fijne dag allemaal!
bart
8
Hallo, misschien gewoon de traagheid van de harde schijf, waardoor een leesfout ontstaat...
Anders, zoals hierboven vermeld, een probleem van het recht op toegang tot de bestanden.
Succes!
Ik heb een SSD + 16GB RAM + een 12 core CPU @ 3.80Ghz + een nVidia Quadro 4000 ;)
fthomas
10
Voor mij is het een probleem van vereisten.
Ga naar de solidworks-installatie-dvd of de downloadmap en installeer de vereisten, zoals VBA6, opnieuw.
1 like