SW2014: PDM-werkgroep-invoegtoepassing niet beschikbaar

Hallo

Ik heb zojuist een pc geïnstalleerd met solidworks 2014.

Alles werkt perfect.

Het enige probleem is dat ik in mijn lijst met "tools >> add-ons" de add-in "PDM workgroup" niet  heb...

Ik zou het graag willen controleren, zodat het vanzelf start wanneer solidwork wordt gelanceerd, maar  het is er niet!

Echter, wanneer ik "solidworks explorer" start en vervolgens "workgroup pdm" werkt het heel goed. Ik heb geprobeerd alles te verwijderen en opnieuw te installeren en ook opnieuw op te starten, maar nog steeds hetzelfde probleem.

Heeft u een manier om de component "PDM Workgroup" handmatig toe te voegen aan de invoeglijst?

Bedankt voor je hulp!

Hallo

Dit komt waarschijnlijk door de Windows  KB3072630-update.

U moet het controleren vanuit Windows Update (in het configuratiescherm) of het is geïnstalleerd.

1. Als u Windows Update wilt openen, klikt u op de knop Start .Image du bouton Démarrer Typ in het zoekvak Update en klik vervolgens in de lijst met resultaten op Windows Update.
  2. Klik in het linkerdeelvenster op Updategeschiedenis weergeven.

Als dit het geval is, moet u het verwijderen door deze tutorial te volgen:

http://www.mycadblog.fr/problemes-solidworks-rencontres-apres-la-mise-a-jour-de-microsoft/

Edit: a priori, je kunt gewoon de KB verwijderen van Windows Update, vervolgens de SolidWorks-installatie repareren vanuit het configuratiescherm > programma's, en het werkt.

Hallo, bedankt voor je antwoord.

Ik ben een kleine verduidelijking vergeten, het is een Windows 10-werkstation...

De Windows  KB3072630-update is niet geïnstalleerd, ik heb nog steeds geprobeerd de procedure te volgen, maar het probleem wordt niet opgelost. De invoegtoepassing wordt niet weergegeven.

Goedenavond

Windows 10 wordt niet ondersteund door Solidworks 2014, noch 2015 trouwens, a priori SW 2016 zal compatibel zijn met Windows 10.

@+

2 likes

Hallo

Coyote voorgoed Windows 10 is momenteel niet compatibel in 2015, maar het zal normaal gesproken in 2015 SP5 en 2016 zijn, meer info op deze link:

Zie: http://www.mycadblog.fr/compatibilite-solidworks-et-windows-10/ 

Wat betreft het probleem van de invoegtoepassing, kunt u door uw SOLIDWORKS-installatie aan te passen controleren of de invoegtoepassingen in bijlagen zijn gecontroleerd. (alle, maar vooral SOLIDWORKS Workgroup PDM x64 Client Add-in)

Als dit niet het geval is, controleer ze dan en ga naar het einde van de installatiewijziging.

Succes

Mick

workgroup.png
1 like

Om het probleem te verhelpen dat ik onder zeven solidwork 2014 heb geïnstalleerd, ben ik vervolgens gemigreerd naar Windows 10 en daar perfect, alles werkt.

Bedankt voor je hulp!