SW2015 Overmatige traagheid

Hallo allemaal,

Ik heb een groot probleem op mijn pc op het werk.

Symptomen:

-Te traag zodra ik in de assemblage werk (simpelweg door beperkingen toe te voegen aan de montagetreinen) vraag me niet of ik met de complexe montagemodus werk, het is al gecontroleerd :-).

-De pc crasht dagelijks als ik niet elke 3 minuten opneem.

Ik heb de indruk dat het heel veel gegevens in het geheugen bewaart en dat het snel verzadigd raakt of dat het tijdelijke geheugen veel te laag is....

Ter info, hier is de configuratie van mijn pc

Win7 sp1

HP-bedrijf, HPZ440 Workstation

Intel Xeon CPU E5-1650 V3 @3.5ghz 3.5ghz

Werkgeheugen 8GB

64-bits besturingssysteem

Wat denk je? Heeft u mij nog configuraties aan te bieden?

Bedankt!

config_pc.png
1 like

Hallo

Welke versie van SolidWorks is het? Is dit de laatste SP die beschikbaar is? Voor 2015 en daarvoor is het de SP5, voor 2016 is het de SP3.

Je moet al updaten als dat niet het geval is!

2 likes

Zie deze pagina

http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/c_FAQ_Mates.htm

Gebruik subassemblages om het aantal beperkingen op het hoogste niveau te beperken

1 like

Hallo, om je pc op te schonen is er niets beters voor mij dan de CCleaner-software!!  

Het lost niet alles op, maar het doet geen pijn.

En wat meer is, het is gratis op clubic.com

Vriendelijke groeten

5 likes

Ja @ G

CCleaner het Zwitserse zakmes en zakdoek van SW ;-)...; -)

Zie deze COM-thread

http://www.lynkoa.com/forum/cao/simplifier-assemblage-lourd-et-complexe

voor grote, zware en complexe assemblages

Er worden enkele zeer goede walkthroughs beschreven 

@+

5 likes

Ja, zeker @GT22, vooral wat je moet vermijden en wat voor mij het minst natuurlijk is, je moet hyperstase tussen de stukken vermijden!! Plaats referentiepunten en assen in de onderdelen en gebruik ze om ze te beperken. Het is lang, maar zijn limiet, de onnodige beperkingen en dus minder roeien.

Ps: helemaal ok met @GT22

4 likes

Hallo

Is het traagheidsprobleem opgetreden na een update (van SolidWorks, een grafisch stuurprogramma, een Solidworks-invoegtoepassing, enz.) of niet?

Anders zijn er mogelijk grafische instellingen die opnieuw moeten worden ingevoerd in het stuurprogramma.

1 like

Hallo

Na een Ccleaner-hit, een beetje schijfopruiming, is het ook goed voor de pc. In het opstartmenu ==> systeemtool en vervolgens schijfopruiming.

1 like

U kunt ook naar het beschikbare ram-geheugen kijken terwijl u solidworks start en vervolgens uw assembly openen voor die Ctrl+Alt+Del en kijken naar de prestaties.

Afhankelijk van uw assemblage kan uw pc beperkt zijn in Ram

2 likes

Hallo allemaal!

Ik heb zojuist al uw opmerkingen gelezen en dank u voor uw bijdrage aan mijn verzoek.

Wat solidworks betreft, is het volgens de IT-afdeling dus de V5-versie uit 2015.

Vanmorgen hebben we getest op dezelfde vers geïnstalleerde pc, ik was de eerste die het met solidworks testte om de oorzaken te zoeken. (CCcleaner zijn we dan vergeten!)

Mijn assemblage is slechts 5000kb, het is ook niet enorm.

Toen heb ik een compositie gemaakt die naar het bureau is gebracht, ik werk niet meer op het netwerk en hetzelfde!

Ik heb geprobeerd de complexe assemblage terug te brengen tot 100 onderdelen en het is altijd hetzelfde, alle onderdelen zijn lichter.

TRAAGHEID: Traagheid wordt meestal gedaan wanneer ik een onderdeel in de assemblage wil verwijderen, wanneer ik snelle beperkingen manipuleer (Ctrl slepen en neerzetten, automatische beperking wat prima is) en wanneer ik de lengte van een onderdeel wil wijzigen dat is geconfigureerd als een onderdeelfamilie.

Het probleem van traagheid verscheen toen we de pc's met solidworks verwisselden, voordat we in 2012 waren en geen probleem op dit niveau. (de pc's zijn gloednieuw, ze zijn 1 of twee maanden oud)

GRRR!

de relevante opmerking van de computerwetenschapper: Solidworks gebruikt slechts 500 MB RAM en 10% van de CPU als ik mijn probleem van traagheid heb, zou het niet beperkt zijn voor een mogelijke installatie op een basis-pc (niet krachtig)Ik heb de mogelijkheid om meer middelen te geven aan solidworks met 8 GB RAM eh!

Wat denk je?

Zijn de instellingen aan de "prestatie" kant en niet aan de kwaliteit kant, in dat soort?

Is anti-aliasing uitgeschakeld in zowel de instellingen van Solidworks als in de instellingen van het grafische stuurprogramma?

1 like

Hoi @Azrod,

Ja, ik heb in ieder geval met de beeldkwaliteit getest en nieuwsgierig zijnde heb ik het ook tot het uiterste gezet, de prestaties veranderen niet.

Trouwens, ik heb ook getest met SW Rx om SW te laten werken in de veilige modus in de OpenGL Emulator-modus, dus het komt niet van de grafische kaart...

Kortom, ik heb een Porsche met de gaskabel ontspannen! en ik kan de kabelspanner niet vinden ...

;-)

TRAAGHEID: Traagheid wordt meestal gedaan wanneer ik een onderdeel in de assemblage wil verwijderen, wanneer ik snelle beperkingen manipuleer (Ctrl slepen en neerzetten, automatische beperking wat prima is) en wanneer ik de lengte van een onderdeel wil wijzigen dat is geconfigureerd als een onderdeelfamilie.

je schrijft, de traagheid is vooral gedaan als ik een stuk wil verwijderen

als dit deel deel deel uitmaakt van een keten van beperkingen

Het is duidelijk dat het logboek zal proberen op te lossen, dus bereken een walkthrough die al dan niet vindt

Dus in dit geval naar mijn mening veel ram eten

Zie onder andere deze tutorial

https://www.youtube.com/watch?v=2Ai7iJNYQMI

Zie ook deze link Assemblagetechniek Inzicht in de mate van mobiliteit

http://forum.solidagora.com/techniques-assemblages-contraintes-t61.html

@+

1 like

Hallo, je hebt de computers bijgewerkt, maar heb je je bestanden opgeslagen in SLD 2015? omdat de bestanden zouden worden verkleind. Nadat ik weet dat het hebben van een racemachine helaas niet alles is, omdat de software niet is geprogrammeerd om alles te nemen wat het nodig zou hebben... Helaas...  

Veel succes

5 likes

Een kleine vraag die niet lijkt te zijn beantwoord... Welke grafische kaart heb je? Je kunt ram, ruimte etc etc hebben. Maar als de grafische kaart niet volgt, zal solidworks het niet leuk vinden

4 likes

Om het antwoord op de vraag compleet te maken@coin zijn de grafische stuurprogramma's up-to-date volgens de aanbevelingen van SolidWorks?

Zie hier: http://www.solidworks.fr/sw/support/videocardtesting.html

Is RealView uitgeschakeld?

Zie hier: http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/t_turning_on_realview_graphics.htm

En het kan interessant zijn om een prestatietest te doen:

Startmenu> SolidWorks 2015 > SolidWorks-prestatietest

En we kunnen hier vergelijken met filters met vergelijkbare machines:

http://www.solidworks.com/sw/support/shareyourscore.htm

Zie ook hier:

http://www.solidworks.fr/sw/support/8927_FRA_HTML.htm

3 likes

Hallo allemaal,

Ik heb even de tijd genomen om de voorgestelde video te zien en helaas veranderen alle instellingen die het biedt niets.

Ik heb de moeite genomen om het in de veilige modus te testen op het niveau van de grafische kaart, het zijn niet de stuurprogramma's van de behuizing.

Indien nodig is het slechts materiaal en zou het geen keuze hebben.

@G. Inderdaad, het is niet zo dat mijn pc bronnen heeft die solidworks correct zal gebruiken.

Ik dank alle mensen die hebben geprobeerd een oplossing voor mijn probleem te vinden, als er geen probleem was met de vertrouwelijkheid van mijn studie, zou ik een afhaalmaaltijd hebben gestuurd :-(

Fijne dag.

@Clementine, je kunt het topic sluiten ;-)

Eigenlijk wil ik niet afsluiten, want gisteren heb ik na een lange discussie met de IT-afdeling vernomen dat om financiële redenen niet alle pc's op kantoor recht hadden op een zeker essentiële optie.

Solidworks stelde voor om SSD-harde schijven te installeren die we vandaag niet hebben.

We zouden het op mijn pc moeten laten vervangen om te zien of het beter werkt, maar niets zeker.

Dus ik houd dit onderwerp open om een antwoord te geven na de wijziging.

Bedankt

1 like

Hallo allemaal, ik heb hetzelfde probleem en ik ben al een tijdje op zoek. 

Ik gebruik Macbook pro 2018 13''  met een Windows-partitie (bootcamp). 

In principe was solidworks extreem traag, ik heb dit probleem kunnen oplossen door het in de instellingen te optimaliseren. Als ik echter een onderdeel of een beperking wil toevoegen, loopt het direct vast en "past" het solidworks-venster zich aan (ik weet niet echt hoe ik het moet uitleggen). Ik heb eindelijk geprobeerd met solidworks RX om een van de veilige modi te starten. En het is diegene: "start negeren van de instellingen onder tools / opties" die me heeft geholpen! Geen problemen meer, zelfs niet in de assemblages !! Dus ik heb geprobeerd om precies al deze parameters voor mijn solidworks te nemen, maar zelfs daarmee krijg ik niet hetzelfde resultaat (het is nog erger dan voorheen). 

Tot slot, ik weet niet wat deze veilige modus precies doet naast de basisparameters, maar als iemand weet hoe ALLE parameters van deze veilige modus naar de "basis" solidworks moeten worden getransponeerd, zou dat mij een enorme dienst bewijzen! Bij voorbaat dank en ik hoop sommigen van jullie te hebben verlicht! 

capture.png

Hallo Damien

Het is beter om uw eigen verzoek te maken , omdat het graven van onderwerpen in 2016 sterk wordt afgeraden. Dit is zodat de onderwerpen na verloop van tijd voor iedereen leesbaar zijn.

Zodra uw nieuwe onderwerp is aangemaakt, bewerkt u het eenvoudig en verwijdert u de tekst met de reden.

Vriendelijke groeten

3 likes