SW2016/ Foutassemblage met flexibele assemblages

Hallo

Ik heb een assemblage die bestaat uit verschillende subassemblages die zelf subassemblages hebben.

Ik moet een aantal subassemblages zien bewegen in mijn hoofdassemblage, dus ik heb de subassemblage flexibel gemaakt.  

nou,  elke keer als ik mijn hoofdassemblage open, hebben mijn flexibele assemblages reconstructiefouten. Ik zet een beperking in een staat van verwijdering en ik activeer hem opnieuw en ik heb geen fout meer, maar het is pijnlijk en bovenal moet deze montage naar de klant gaan en het maakt hem niet uit "oh het is niet erg, deactiveer en activeer een beperking opnieuw en dat is alles".

Als je oplossingen hebt die ik neem

Hartelijk dank

C. GITAAR

Goedenavond @cgui

Solidworks heeft een hekel aan trapsgewijze subsets.
Omdat ik de hele tijd geïrriteerd was, definieerde ik een regel, een enkel subsetniveau tussen de hoofd-ASM en de subset(s). Anders mengt hij de potloden en ik deed in het begin hetzelfde als jij en ik klaagde veel ;-)

Met de hierboven beschreven regel heb ik geen probleem meer: we kunnen meer dan 20 s/s bij elkaar hebben, mits dit geen flexibele subassemblages zijn.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

U moet uw beweging niet beperken in de subassemblages, maar in het laatste niveau van de montage.

CDLT

1 like

Hallo @YP69 

Als je de bewegingen in het laatste assemblageniveau beperkte, heb je geen reden om de flexibele functie te gebruiken.

Aan de andere kant, als je een subset hebt met een kinematica, kun je deze buiten het algemene ASM ontwikkelen en testen.

Dus  vanuit mijn oogpunt, als je wilt dat het altijd werkt, heb je, zoals ik al aangaf, een enkel niveau van subassemblage nodig met gelede functies (flexibel). Ik doe praktisch alleen dit soort montage, maar het vereist het maken van iets grotere subassemblages om te doen wat je wilt.

Vriendelijke groeten