Sinds ik ben overgestapt van SW 2014 naar 2016, zijn er momenten waarop SW er niet in slaagt kamers te openen omdat hij ernaar zoekt met de verkeerde naam en geen manier om hem te vertellen dat hij ongelijk heeft.
Concreet heb ik een onderdeel dat meerdere keren voorkomt, het heet 2STOC-PLT-01.
In mijn assembly staat voor het eerst 2STOC-PLT-01<1> geschreven, maar het wordt verwijderd en ik kan het niet openen of laten verschijnen.
Als ik er met mijn muis overheen beweeg, staat er dat het op zoek is naar een onderdeel met de naam 2STOC-PLT-01-1.
Het is duidelijk dat hij het niet kan vinden, want het bestaat niet! Hij voegt het nummer van het voorval in de naam toe!
Maar in de eigenschappen van het stuk klopt alles, het pad en de naam.
Ik kan ditzelfde onderdeel ook niet uit de boekenkast naar mijn assemblage slepen.
Is iemand dit probleem ooit tegengekomen?
Ik moet erop wijzen dat er meerdere van ons zijn die de assemblage gebruiken waar ik het over heb, maar ik ben de enige die er een probleem mee heeft.
Heb je geprobeerd je instellingen te vergelijken met die van je collega's??? Als je zo'n bug hebt; eerst vergelijken we alle instellingen en vervolgens voeren we een reparatie van de software uit (Configuratiescherm\Alle Configuratieschermen\Programma's en functies, klik dan met de rechtermuisknop op solidworks==>wijzig en repareer de individuele installatie (op deze computer)). Heeft u de laatste versie van de software beschikbaar (Sp04)??
Ik heb de nieuwste versie van de SP 4.0 software. Oké, ik ga naar de instellingen kijken.
Ja, ik heb het onderdeel alleen geopend en geen probleem, zelfs de eerste montage van dit onderdeel werkt.
Maar in de algemene vergadering nee. En dat doet het niet altijd, want ik heb verschillende modellen die gebruik maken van de kleine assemblage met dit onderdeel en sommige gaan heel goed open.
Ik blijf zoeken.
Als je nog andere suggesties hebt, zou ik dat graag doen.
Controleer ook op genegeerde berichten (in Optie, Fout/Waarschuwingsbericht), het is mogelijk dat het bericht: "Kon het bestand niet vinden..." is genegeerd, dan moet u het in de opties aanvinken zodat het opnieuw verschijnt bij het annuleren van het verwijderen van het onderdeel.