Ik ben op solidworks 2017, alles ging goed, maar sinds gisteren is het onmogelijk om in een assemblage (in een tekening) een doorsnedeweergave te maken. Wanneer ik mijn snijlijn teken en ik accepteer, wordt er geen snijweergave gemaakt, en erger nog, het is onmogelijk voor mij om een andere actie uit te voeren, de snijpijlen blijven blauw. Als ik escape typ, krijg ik een pop-up te zien: "de huidige bewerking kan niet worden onderbroken of het document is op dit moment niet beschikbaar".
2 hele dagen dat ik op google zoek, en geen vergelijkbaar geval. Ik heb het geprobeerd:
- om de kwaliteit van het beeld/de prestaties te wijzigen
- Start de pc opnieuw op
- passen op andere assemblages
- Wacht 2 uur
Niets helpt, ik ben wanhopig.
Merk op dat ik nog steeds detailaanzichten en -onderbrekingen kan maken, maar de bug treedt ook op als ik om de eigenschappen van een weergave vraag (in de manager) of als ik een diepe doorsnedeweergave maak.
Enig idee?
Fijne dag allemaal.
P.s: sorry voor de kwaliteit van de foto, het is een foto genomen op mijn werk. Ik kon dit advies alleen overdag en doordeweeks proberen. Bedankt
Wees niet wanhopig, ook al is het wanhopig, daar ben ik het mee eens! De 2017 versie is nog niet zo oud dat je er problemen mee hebt! Vertel ons welke versie van Windows u op uw computer hebt
Kleine vraag: lukt het je om op andere tekeningen met dit soort sneden ze opnieuw te openen en de snijfunctie te activeren.
Zou je het onderdeel en de MEP in een ZIp STP kunnen plaatsen?
Ik kan fragmenten met knipsels openen, maar zelfs in die fragmenten kan ik geen nieuwe uitsnede maken of die snede bewerken.
Helaas mag ik u geen document en een plan toesturen, omdat het in de industrie vertrouwelijke documenten zijn. Ik kan het altijd aan mijn baas vragen, maar ik weet niet zeker of hij het accepteert.