SW2017- Bug tekening

Hoi allemaal.

Ik ben op solidworks 2017, alles ging goed, maar sinds gisteren is het onmogelijk om in een assemblage (in een tekening) een doorsnedeweergave te maken. Wanneer ik mijn snijlijn teken en ik accepteer, wordt er geen snijweergave gemaakt, en erger nog, het is onmogelijk voor mij om een andere actie uit te voeren, de snijpijlen blijven blauw. Als ik escape typ, krijg ik een pop-up te zien: "de huidige bewerking kan niet worden onderbroken of het document is op dit moment niet beschikbaar". 

2 hele dagen dat ik op google zoek, en geen vergelijkbaar geval. Ik heb het geprobeerd:

- om de kwaliteit van het beeld/de prestaties te wijzigen

- Start de pc opnieuw op

- passen op andere assemblages

- Wacht 2 uur

Niets helpt, ik ben wanhopig.

Merk op dat ik nog steeds detailaanzichten en -onderbrekingen kan maken, maar de bug treedt ook op als ik om de eigenschappen van een weergave vraag (in de manager) of als ik een diepe doorsnedeweergave maak.

Enig idee?

Fijne dag allemaal.

P.s: sorry voor de kwaliteit van de foto, het is een foto genomen op mijn werk. Ik kon dit advies alleen overdag en doordeweeks proberen. Bedankt

20200917_091438.jpg

(Sorry voor de spam)

Een overzicht van de bug

20200917_091525.jpg

Hallo @Colin

Wees niet wanhopig, ook al is het wanhopig, daar ben ik het mee eens!
De 2017 versie is nog niet zo oud dat je er problemen mee hebt! Vertel ons welke versie van Windows u op uw computer hebt

Kleine vraag: lukt het je om op andere tekeningen met dit soort sneden ze opnieuw te openen en de snijfunctie te activeren.

Zou je het onderdeel en de MEP in een ZIp    STP kunnen plaatsen?

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo zozo_mp

Ik gebruik Windows 10.

Ik kan fragmenten met knipsels openen, maar zelfs in die fragmenten kan ik geen nieuwe uitsnede maken of die snede bewerken.

Helaas mag ik u geen document en een plan toesturen, omdat het in de industrie vertrouwelijke documenten zijn. Ik kan het altijd aan mijn baas vragen, maar ik weet niet zeker of hij het accepteert.

Bedankt voor de hulp.

2 likes

Hallo

Heb je je Windows geüpdatet?

Ik had hetzelfde probleem als jij  in een functie in  mijn bedrijf.

Je dwingen de update te verwijderen zodat alles weer op orde is.

Cdlt

5 likes

Hallo YP69,

Mijn laatste twee Windows updates dateren van 11 september en zijn:KB4571756 en KB4576478

Mijn problemen dateren van maandag 14 september, dus het zijn inderdaad potentieel deze 2 updates die voor een probleem zorgen.

Bedankt voor de hint, ik hou je op de hoogte van het resultaat.

Ik ga ervan uit dat de machine is gestopt en vervolgens opnieuw is opgestart.

Hallo stefbeno,

Ja, ik heb de pc opnieuw opgestart, niets helpt.

Ik heb een poging gedaan om solidworks te repareren: mislukt

En, slecht nieuws, ik heb de 2 Windows-updates verwijderd en het verandert niets.

Maar merk op dat er een 3e Windows-update (KB 4577266) is die ook dateert van 11 september, maar die ik niet kan verwijderen (onmogelijk).

Niemand zou een andere oplossing hebben dan alle SW te verwijderen en opnieuw te installeren?

2 likes

Hallo

Ik had ook problemen met tekeningen, de bijgesneden weergavefunctie die in de war raakte tijdens Windows-updates in 2019

Hier is een link voor de procedure voor  het verwijderen van de blokkerende updates.

verwijderen, maar Windows

In de hoop dat het helpt

Cdlt

1 like

Eindelijk, nieuwe Windows-update vandaag, en het probleem is opgelost.

en ik ben een slechte speler, ik kies mijn eigen antwoord als oplossing

Bedankt allemaal voor jullie hulp!