SW2017 - Boren + tappen met GAS 1/4

Hallo

Ik ben van de 2012-versie naar de 2017-versie gegaan en ik kom wat problemen tegen bij het uitvoeren van een boring en tappen op gas 1/4. Als extra criterium heb ik de 3D-weergave nodig omdat het bestand wordt geconverteerd naar . STL voor 3D-printen.

> ik verdwaald ben, moet ik dan de piercinghulp gebruiken? Ik snap de 3D-weergave niet

> Als ik boor, dan doe ik een tik. Ik heb wel een 3D-weergave, maar ik kan het gasnet niet krijgen.

Als er een goede ziel voorbijgaat, ben ik een nemer.

Als bijlage een screenshot van mijn voorstellen tijdens het threaden/tappen.

sans_titre.jpg

Hallo Jozef

Het is normaal dat het je niet lukt om het op deze manier te doen omdat de gasstap niet als keuze wordt aangeboden. Ook niet mogelijk in SW 2019 versie :-(

U kunt deze functie dus niet gebruiken zoals deze is.
De gashoogte is inderdaad niet-metrisch, dus u heeft geen andere keuze dan het net zelf te maken door het profiel te tekenen en door een materiaalverwijdering of een spiraalvormige extrusie uit te voeren.

Omdat de profielen goed gedefinieerd zijn in de literatuur (ISO 228 als je er toegang toe hebt), is het geen probleem om het te reproduceren.

Samengevat: Een schets met het juiste profiel en een spiraalvormige materiaalafname met niet degene die u wilt, d.w.z. 1.336 voor 1/4 gas.

Laat het ons weten als je meer hulp nodig hebt.

Vriendelijke groeten

1 like

Zie onder andere dit bestand

1/16 gasstandplaats

@+ ;-)

filetage_1-16_gaz.sldprt
2 likes

Zie deze link

http://joho.p.free.fr/EC/COURS%20DOC/FILETAGE/Construction/Filetages%20pour%20tuyauterie%20dits%20gaz.pdf

Ik zal jou zijn, ik zal een mannelijk afdrukstuk maken met de juiste stap 

En om te tikken plaats je dit mannelijke deel in een stuk dat getikt moet worden.

en Booleaanse bewerkingen uitvoeren (combineren) verwijdering van materie

wees voorzichtig, de gasstappen zegt ook dat de Whitworth-stappen  theoretisch conisch zijn

@+ 

Hallo

De gastreden zijn recht of conisch, afhankelijk van wat u zoekt. Conische tapes zorgen voor dichtheid zonder input  zoals Teflon.

GDF, om alleen over Frankrijk te spreken, verbiedt het gebruik van bindmiddelen tussen mannen en vrouwen.

Rechte gassen worden gebruikt voor water en perslucht, omdat de dichtheid in dit geval ofwel Locitiet, Teflon, of voor het water van de pulp met vlasvezel wordt gegarandeerd.

Als het voor 3D-printen is, bijvoorbeeld in plastic, moet de conische worden vermeden omdat deze het risico loopt dat het plastic barst omdat de spanningen tijdens een conische aanspanning enorm zijn.

Ik denk dat Jozef dat hoe dan ook is.

Vriendelijke groeten

sorry @ Zozo

Maar ben je zeker van je boodschap? 

Conische tapes zorgen voor dichtheid zonder input  zoals Teflon.

Voor mij zijn alle schroefdraadfittingen voor een afdichting conische steek voor (water en lucht) met de toevoeging van filasse, teflon enz...

De cilindrische spoed wordt afgedicht via platte verbindingen die loodrecht op de schroefdraad zijn geïnstalleerd 

als je Teflon op een cilindrische trede doet is de kans groot dat het gaat lekken ;-)

@+

Hoi @gt22

het antwoord is JA omdat waterdicht maken niet op dezelfde manier gebeurt.

Kijk hier zie je hoe de afdichting wordt gedaan op de cilindrische gastreden. Ik noemde Teflon of Loctite omdat je in de pneumatiek vaak om redenen van grootte genoodzaakt bent de fitting in te korten en als gevolg daarvan niet meer de waterdichtheid hebt die de norm voorschrijft. Bovendien is de druk in de pneumatiek enkele bar, terwijl de gasdruk veel lager is (0,5 bar), vandaar de lekken omdat het gasnet daar niet voor is ontworpen, ook al gebruikt veel industrie het.

Maar tegenwoordig wordt er, of het nu gaat om pneumatische of waterbanden, steeds vaker het JIC/SAT-systeem gebruikt, dat een conische afdichting heeft over een groter gebied.

Pas op dat u de Withworth-stap niet verwart, die nu slechts een verre referentie is, omdat de BSP (GB) en NPV (VS) niet helemaal identiek zijn en in ieder geval enigszins verschillen van de Whitworth omdat de normen sinds ongeveer 1966 zijn geëvolueerd.

Het is in ieder geval waarschijnlijk dat @Joseph de ISO 228-1:2000-norm zullen gebruiken, die momenteel in 145 landen wordt gebruikt. ;-)

Vriendelijke groeten

1 like

Hartelijk dank voor deze lawine van berichten. Dit lijkt me duidelijk, hoewel ik moeite heb om te begrijpen waarom SW het niet in zijn bibliotheek opneemt.

Voor uw nieuwsgierigheid wordt de gashoogte gebruikt om een dop aan het einde van de leiding te schroeven. Ook heel vaak gebruikt als bescherming tegen temperatuur-/vochtigheidssensoren bij weersinvloeden. Van significante druk is geen sprake.

Ik test dit allemaal vanavond :-)

1 like