Diametersymbool op de zijkant

Hallo

Ik heb net gemerkt dat op het vliegtuig waar ik aan werk, alle diameterafmetingen verschijnen zonder het symbool Ø!!

Mijn dimensies komen uit 3D en ze zijn gemaakt door op een omwentelingsas te klikken. (zie bijgevoegde afbeelding)

Is iemand het probleem ooit tegengekomen?

pr info,  ik ben onder SLDWorks 2015 SP 4

capture_lynkoa.jpg

Hallo

Door een beoordeling te selecteren en in de beheerder te kijken, staat de <MDO-DIAM> vooraan?

1 like

Hallo

er moet de volgende code voor uw beoordeling staan <MOD-DIAM> in het gebied "Citaattekst" in de "Property Manager" wanneer u uw beoordeling selecteert.

Als u dit niet doet, typt u "Alt+157".

1 like

Hallo

Het kan ook zijn dat de snede die in de weergave wordt gebruikt, niet daadwerkelijk door de as van het onderdeel gaat.

Gilles

6 likes

Zoals G.leluyer zegt , kan het zijn dat u bij het maken van uw dwarsdoorsnede niet het middelpunt van de as van uw onderdeel hebt geselecteerd. Test door een nieuwe snede te maken en op het midden van de as van uw onderdeel te klikken. Normaal gesproken is de snede beperkt en kunt u deze niet verplaatsen.

1 like

Ter herinnering: de afmetingen zijn van 3D en de <MDO-DIAM> staat niet in de 3D- of 2D-lijst.

De afmetingen zijn gemaakt door op de middellijn van de schets te klikken. Normaal gesproken verschijnt het symbool automatisch.

Bijgevoegd is een momentopname van mijn schets.

Ik weet dat je het symbool handmatig kunt toevoegen, maar toch, met zo'n basisfunctie zou SLDWorks het correct kunnen doen!

capture-esquisse.jpg
1 like

Om een diameterdimensie te hebben, moet u de afmeting als volgt instellen:

Klik eerst op de rand, dan op de omwentelingsas en beweeg de muis naar de andere kant waar de rand is geklikt.

Op deze manier verschijnt het symbool Ø.

Zie de helppagina:

http://help.solidworks.com/2014/french/SolidWorks/sldworks/t_dimensioning_centerlines.htm

Gebruik je een revolution-functie?

Het diametersymbool verschijnt alleen in de schets als u een omwentelingsfunctie gebruikt.

Goed gezien g.leluyer,

Inderdaad, de afmetingen in kwestie staan op een schets die in geen enkele functie wordt gebruikt.

Het is een profiel waarop ik me baseer om het hele stuk te maken.

Bedankt voor je info