Symbool voor configureerbaar boren?

Hallo
Snelle vraag:

• In SolidWorks-tekeningen, met behulp van het gereedschap " Symbool voor boren "

image

Is het mogelijk om de " DOOR ALLES HEEN" te verwijderen? op een verzinkboor is het een beetje nutteloos...

image

Bedankt

1 like

Hallo @PaaKo,
Ik ben het ermee eens dat de informatie " DOOR ALLES " geen zin heeft voor een verzinking.
Fred

1 like

Hallo;
Ja, het is mogelijk om de titels van de symboolannotaties voor de gaten te wijzigen.
Om dit te doen, moet je in het bestand " calloutformat.txt " schrapen
Ik had dit bestand al genoemd in de berichten:

en

Ook hier geldt:

3 likes

Hallo;

LET OP: de vermelding A TRAVERS TOUT verwijst niet naar verzinken, maar naar boren Ø6,5.
De diepte van de verzinkboor is 6 en wordt aangegeven na het symbool
image.
Hiervoor is vermelding nuttig als er geen andere weergave is die het dooropening karakter van het Ø6,5 gat laat zien.

1 like

Van mijn kant heb ik " A TRAVERS TOUT " vervangen door " DEBOUCHANT "

1 like

We waren 15 jaar geleden veranderd op verzoek van onze mecha-werkplaats en in de volgende versie van SW hebben we het bijschriftbestand (dat nog steeds moeilijk te wijzigen is) nooit opnieuw gewijzigd
En het personeel paste zich zonder problemen aan deze opmerking aan. (ook al is het inderdaad niet erg vriendelijk bij de 1e nadering)
En als het in dit geval inderdaad nutteloos is, vind ik het moeilijk om een gat te zien met een niet-penetrerende verzonken, het verstoort de realisatie ook niet echt en voorkomt misschien dat iemand zonder ervaring een niet-onbelemmerd lamé gat maakt.

2 likes