Het symbool van "Symmetrie" in tekening

Goedemorgen, heren;

Hoe plaats je het "Symmetrische" symbool op een solide tekenas. Je weet wel, de dubbele zwart-witte vlag?

Ik kan het pictogram niet eens vinden, ik stel me voor dat het bestaat qd mm! Tot nu toe kwam ik rond met een blokkade, maar het is een beetje een "hack"!

Bedankt

Hallo

Voor zover ik weet is er geen symmetriesymbool, en moet je het doen met een blok!

We kunnen een geometrische tolerantie toevoegen zoals hier weergegeven:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_GTOL.htm

2 likes

Hoi @ fpinheiro

In theorie in principe een lange rij gevolgd door een korte. enz............ is een symmetrie-as

http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/c_example_center_mark_dimensions.htm?id=505881ebb36e4249b36317cacd7d5f07#Pg0

@+ ;-)

Als je om dit symbool geeft, maak er dan een blok van:

_Dans een schets van een kamer teken je bijvoorbeeld de vorm waarin je geïnteresseerd bent

_Faite Invoegen/Annotaties/Hatch Area/Fill en kies de optie "effen" en de kleur die goed past om het dambord te maken.

_Sélectionnez al je entiteiten uit de schets

_Clic direct op een van de entiteiten "Een blok maken", verschijnt er een venster in de FeatureManager, valideren.

_Le blok verschijnt nu onder de schets en je kunt het opslaan door met de rechtermuisknop op "Blok opslaan" te klikken.

Vanaf dat moment kunt u dit symbool in uw tekeningen eenvoudig invoegen en de afmeting ervan wijzigen met de schaal.

Hallo

Om te antwoorden, heb ik een gezamenlijk vlakblok gemaakt dat lijkt op het symmetriesymbool

Daar is hij

Denis

plan_de_joint.sldblk
1 like

Is dit degene die je zoekt?

Als dat het is, plaats het dan in de map die is vastgelegd in Extra/Opties/Bestandslocatie/Blokken.

EDIT: Ik had niet gekeken voor de @dpusel blok. Het is hetzelfde, behalve de kleur van het dambord. Sorry.

symmetrie.sldblk

Ok heren, bedankt voor uw antwoorden.

Ik zie dat we allemaal dezelfde oplossing hebben, het is alleen jammer dat die niet bestaat op Solid.

@gt22: In theorie in principe een lange lijn gevolgd door een korte --> Het is een lijn van assen en het is niet per se een symmetrie.

Nogmaals bedankt.

3 likes

Hallo

In feite is het symbool dat u wilt (schaarvlaggen) niet gestandaardiseerd. Het is een symbool dat wordt gebruikt op "oude" plannen.

In alle technische tekenboeken, zoals GDI, Memotech etc. Ze zeggen:

Het spoor van het symmetrievlak moet aan elk van zijn uiteinden worden weergegeven door twee kleine dunne lijnen die evenwijdig en loodrecht op de as staan.

Het is aan jou om te zien of je het echt wilt gebruiken, maar ik denk dat Solidworks het daarom niet heeft.