Terwijl ik mijn onderzoek voortzet, moet je controleren of het symbool nog steeds leesbaar is op andere berichten. Het lettertype dat door uw computer wordt gebruikt, uw onderaannemer zal het bijvoorbeeld niet hebben en kan een "#" of iets dergelijks zien in plaats van het symbool. En dit door een slddrw, dxf of zelfs pdf van je plan te openen.
In feite is mijn symbool gemaakt van het Century Gothic-lettertype, maar inderdaad, ik weet niet of een onderaannemer het zal kunnen lezen. Dat gezegd hebbende, stuur ik mijn plannen meestal in pdf, dxf of dwg, dus het zou geen probleem moeten zijn.
Ik weet het niet zo zeker, maar ik ben niet zeker van mijn verhuizing! :)
Wanneer u een tekeningconversie (slddrw) uitvoert naar dxf of dwg, blijven de annotatie of afmetingen echte tekst en worden ze niet omgezet in schetsblokken of entiteiten. Ze kunnen worden bewerkt.
Hetzelfde geldt voor pdf's, over het algemeen kun je de tekst van een pdf kopiëren/plakken. Wel zo praktisch wanneer je een document wilt vertalen met Google Translate.
@coin37coin pdf's (gegenereerd via SW) zijn geen eenvoudige afbeeldingen, daarom kun je de tekst kopiëren/plakken.
@lespetitspieds, kun je een DXF en een pdf bijvoegen met het symbool en wat tekst erachter? We zullen het je vertellen als we het kunnen lezen!
@s.b, het lijkt erop dat dit symbool niet in de tabel met speciale tekens staat, het beste wat ik zag is een vierkant met een diagonaal, maar deze diagonaal steekt niet uit het vierkant.
@Benoit.LF: Ja, ja, dat hoor. Je maakt een foto op het moment "T" en je verstuurt.
Ik zie de PDF als een print. Behalve dat je het niet op papier hebt, maar digitaal. Of begreep ik niet alles in PDF-formaat? Hoe dan ook, het zou me zeer verbazen als het symbool niet blijft staan ;-)
Dat gezegd hebbende, wordt het probleem opgelost wanneer @Lespetispieds een pdf bijvoegt
@coin37coin, nee, een PDF is geen eenvoudige afbeelding, er is "intelligentie" in de PDF zoals bijvoorbeeld en zoals @Benoit.LF zegt, kopieer de tekst die in een pDF staat, wat niet haalbaar zou zijn als het gewoon een afbeelding was.
enregistré.pdf: Verpletterd symbool plus de waarde 40
.dxf- en dwg-tekening: het symbool wordt vervangen
En als ik tekst uit de pdf kopieer en plak, kan ik het symbool niet behouden wanneer ik het in een woord of een Google-zoekopdracht plak. En bovendien met verschillende resultaten!
Als het doel "alleen" is om een annotatie te maken om de grootte van een buis aan te geven, zou ik van mijn kant een blok maken waarin dit symbool is geïntegreerd, gekoppeld aan een annotatie om de afmeting te schrijven.
In feite is het vooral om een stroomtabel in te voeren.
Dus, als het niet verschijnt in de dxf, het zuigt!
Voor de opgeslagen versie pdf is het raar, ook bij mij is er het weergavedefect. De pb wordt dus direct aangemaakt bij het genereren van de pdf. Ik zal het opnieuw proberen door te prutsen in de instellingen.
Arfgh in de bars... En wat vind je van het "ingelijste schuine" symbool dat ik gisteren heb voorgesteld, dat te vinden is in de speciale tekens van Word? Ik geef toe, hij is niet perfect. :/
deze in hetzelfde Segoe UI Symbol-lettertype lijkt het meest geschikt, omdat het een vierkant is met een rechte balk [|] en is te vinden in de sectie Diversen Technisch (subset) (hier in platte tekst (AltGr+5)crochet_ouvert (AltGr+6)meer (AltGr+°)crochet_fermé)