@stefbeno, nee, ik oefen op precies dezelfde manier, ik maak een assemblage, ik doe de symmetrie van het onderdeel met als symvlak een vlak van mijn onderdeel in niet van de assemblage Ik sla het onderdeel op om de nieuwe configuratie te behouden, dan sluit ik de assemblage zonder deze op te slaan., Bovendien is er een voordeel als u een onderdelenplan nodig heeft, u hoeft alleen maar het oorspronkelijke plan te herstellen, naar het symmetrische onderdeel te wijzen en de configuratie te wijzigen.
Anders doe ik het in de kamer zelf. Ik creëer mijn stuk en dan maak ik een symmetrische gonfig en in deze configuratie kies ik een kant van mijn stuk en creëer ik de sym zonder de lichamen samen te voegen en materiaal uit mijn meesterwerk te verwijderen en daar heb ik mijn twee versies.
@manu67 ja, het werkt ook, maar door het zo te doen, kun je het plan van het originele onderdeel niet krijgen om het symmetrische plan te maken. Dit is het grote voordeel van bovenstaande methode.
Kleine verduidelijking, het overkomt me soms om een nep-assemblage te maken om het symmetrische onderdeel met afgeleide configuratie te maken, verwijder dan de assemblage waarin ik de configuratie heb gemaakt en maak je geen zorgen, het symmetrische onderdeel wordt goed bijgewerkt
Ik heb hetzelfde gedaan en ik ben gewoon een beetje aan het sleutelen in de configuraties om ze apart te hebben. Omdat de sym in de standaard staat, zet ik mezelf in de sym-configuratie en maak ik een nieuwe sym aan en verwijder ik de sym in de standaard omdat ze goed gescheiden zijn.
Hallo, Bedankt PL voor de links naar de tutorials. Het is niet alleen heel duidelijk, maar ook heel eenvoudig te volgen. Ik denk dat Claow en iedereen die hetzelfde probleem ervaart, de tutorial moeten volgen.