Symmetrie van plaatwerk

Hoi allemaal 

Ik zou graag willen weten hoe ik een symmetrie van plaatwerk kan bereiken.

Momenteel doe ik op mijn rechterblad:

- Symmetrie gezicht selectie

- Invoegen --> symmetrisch stuk...

- om "Volumetrische lichamen - Oppervlaktelichamen - Assen - Plannen - Aangepaste eigenschappen" aan te vinken

- Ik kies de referentiekant

- omzetten naar plaatwerk: ik zet de juiste dikte en de juiste K-factor

En opnemen

Mijn probleem is dat mijn plaatwerkontwikkelaars niet dezelfde ribben hebben.

Weet jij waar de fout zit.

Vriendelijke groeten

Hallo

Kun je van de 2 stukken een zeefdruk maken of ze bijvoegen zodat we kunnen begrijpen waar het blijft plakken...

Om een symmetrisch plaatwerk te maken, ga ik op deze manier te werk.

In de assemblage waar het plaatwerk zit maak ik invoeging/symmetrische component

Ik kies het vliegtuig en de kamer, ik klik op de volgende pijl.

In de boomstructuur van het nieuwe venster klik ik op het onderdeel en vervolgens op symmetrische versie maken.

Dan druk ik op de volgende pijl.

Ik kies de optie om een nieuwe afgeleide configuratie aan te maken in de bestaande bestanden.

Hierdoor ontstaat geen nieuw onderdeel, maar gewoon een nieuwe configuratie.

De ontwikkeling is dus hetzelfde.

En hier valideer ik.

En dan heb ik op de lasersnij- en buigtekening de 1+1 symmetrische annotatie geplaatst.

5 likes

Hallo

Zie deze tutorials:

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PkORV7xn2mY

http://www.lynkoa.com/tutos/cr%C3%A9ation-de-pi%C3%A8ce-sym%C3%A9trique

http://www.lynkoa.com/store/fr/les-differentes-symetries-danssolidworks.html

2 likes

Is de straal hetzelfde???

1 like

@sbadenis: Het nadeel is dat het onderdeel afhankelijk is van de assemblage en dus moeilijk elders te hergebruiken is.

Ik heb een eenvoudig onderdeel geprobeerd met SW15: geen probleem.

Hallo

@stefbeno,  nee, ik oefen op precies dezelfde manier, ik maak een assemblage, ik doe de symmetrie van het onderdeel met als symvlak een vlak van mijn onderdeel in niet van de assemblage Ik sla het onderdeel op om de nieuwe configuratie te behouden, dan sluit ik de assemblage zonder deze op te slaan.,  Bovendien is er een voordeel  als u een onderdelenplan nodig heeft, u hoeft alleen maar het oorspronkelijke plan te herstellen, naar het symmetrische onderdeel te wijzen en de configuratie te wijzigen.

Moge de kracht met je zijn.

1 like

Anders doe ik het in de kamer zelf. Ik creëer mijn stuk en dan maak ik een symmetrische gonfig en in deze configuratie kies ik een kant van mijn stuk en creëer ik de sym zonder de lichamen samen te voegen en materiaal uit mijn meesterwerk te verwijderen en daar heb ik mijn twee versies.

Bonour,

@manu67 ja, het werkt ook, maar  door het zo te doen, kun je het plan van het originele  onderdeel niet krijgen om het symmetrische plan te maken. Dit is het grote voordeel van bovenstaande methode.

Moge de kracht met je zijn.

1 like

Ik kende deze manier van doen "die van sbadenis" niet; Ik heb het net getest en het werkt verbazingwekkend. Ik ga het vanaf nu gebruiken. BEDANKT

Kleine verduidelijking, het overkomt me soms om een nep-assemblage te maken om het symmetrische onderdeel met afgeleide configuratie te maken, verwijder dan de assemblage waarin ik de configuratie heb gemaakt en maak je geen zorgen, het symmetrische onderdeel wordt goed bijgewerkt

1 like

@sbadenis:  Ja, dat is wat ik hierboven uitleg.

1 like

Ik heb hetzelfde gedaan en ik ben gewoon een beetje aan het sleutelen in de configuraties om ze apart te hebben. Omdat de sym in de standaard staat, zet ik mezelf in de sym-configuratie en maak ik een nieuwe sym aan en verwijder ik de sym in de standaard omdat ze goed gescheiden zijn.

Voor Manu67 wel, het maakt een afgeleide configuratie in plaats van een configuratie, maar dit is op zich niet vervelend voor mij.

1 like

Hallo,  Bedankt PL voor de links naar de tutorials. Het is niet alleen heel duidelijk, maar ook heel eenvoudig te volgen. Ik denk dat Claow en iedereen die hetzelfde probleem ervaart, de tutorial moeten volgen.