Moeilijke symmetrie

Hallo

Ik kan geen symmetrie maken van een gezicht dat is ontstaan door een gladstrijking, maar ik zie geen enkele fout in de schets van het juiste vlak of ik zag verkeerd...

Ik voeg mijn stuk bij, inclusief een screenshot van de blauwe kant, wat problematisch is.
Ik ben onder SW 2017

Bij voorbaat dank.
Doe-het-zelf

glazen dak. SLDPRT (174,4 kB)

Goedenavond, ik denk dat het komt van je symmetrievlak.
Goedenacht
Fred

1 like

Goedenavond

Gladmaken is nooit erg schoon, dus je vliegtuig is niet vlak (vooral als je geen geleidingscurves hebt)...

Tijdelijke oplossing:
Maak een baas in de andere richting, doe je gladstrijken (met het samenvoegen van de tnaagentvlakken en voeg het resultaat samen), doe je materiaalverwijdering, doe een materiaalverwijdering om het materiaal te verwijderen dat aan het begin is geplaatst, doe de symmetrie (het is heel dom, maar het oorspronkelijke materiaal moet SW dwingen om de volumes netjes samen te voegen).

Schone oplossing:
Zet geleidingsrondingen zodat je gladstrijken niets doet en dat je gezicht dat plat zou moeten zijn, ook echt vlak is (het moet mogelijk zijn, maar veel succes...)

Heb een goede vlucht naar jou

1 like

Ja inderdaad, maar ik zie niet waar!

Bedankt voor de tijdelijke oplossing.
Nou, ik zal het testen en ik neem contact met je op

Het is me gelukt met de workaround-methode, de geleidingscurves werkten niet.

Bedankt

Goedenavond

Kleine oorzaken, grote gevolgen...

In de afvlakkingsschets1 is het zogenaamd verticale segment niet helemaal verticaal.
Het toevoegen van geleidingscurven verandert niets als niet alle segmenten van de profielschetsen coplanair zijn.
Zodra dit "detail" van het niet-verticale segment is gecorrigeerd, wordt het gezicht van het lichaam plat en is symmetrie mogelijk. Ook zonder geleidingsbochten.

Over het algemeen maakt een rigoureus ontwerp gebruik van volledig beperkte schetsen.
Deze eigenschap blijkt uit de zwarte kleur van alle entiteiten. Schets 1 was blauw...

Vriendelijke groeten.

4 likes

Inderdaad, je hebt gelijk, ik heb het gecontroleerd sorry dat ik het niet heb opgemerkt.