Hoi allemaal
Ik wil graag een vlak maken dat symmetrisch is ten opzichte van een gemaakt vlak (Plan 1), vergeleken met een basisvlak (Plan XY).
De symmetriefunctie werkt niet.
De tool voor het maken van lagen staat niet toe dat ze rechtstreeks worden gespiegeld.
Heb je een idee?
Bedankt!
Bastien
Hallo
Bij het selecteren van het vlak dat u wilt spiegelen, wordt de symmetriefunctie niet geactiveerd?
Hallo
Nee, en dat is het probleem. Ik heb de indruk dat de symmetriefunctie alleen functies of lichamen aanneemt, en geen geometrische elementen.
Een oppervlak maken in plaats van een vlak? Het werkt als een vliegtuig en de symmetriefunctie zal in ieder geval werken!
gt22
13 juni 2014 om 07:45
5
Hoi @ Bastien
Waarom je een plan wilt symmetriseren
Een schets, een onderdeel, een assemblage, een functie.................... OK
Maar een plan wordt verschoven in hoogte, hoek, enz... Of zet het waar je wilt via een lijn en een andere ref
@+
3 likes
Maak een verborgen schets op de voorgrond en het zou moeten werken
1 like
Wordt uw eerste plan beperkt door een afstand tot plan XY?
Zo ja, volg dan deze stappen:
_Double op de functie plan1 klikt > verschijnt de afmeting
_Clic Rechts op de dimensie van plan 1 "Koppel waarden", geef het een naam zoals "Dist Plan" en klik vervolgens op "OK"
_Création een tweede vlak in de andere richting en valideer vervolgens met elke dimensie
_Double op de functie plan2 klikt > verschijnt de afmeting
_Clic Rechts op de afmeting van plan 2 "Koppelwaarden", selecteer de waarde "Dist Plan" in de lijst en klik op "OK"
Gewoon een constructielijn met een middelpunt op het symmetrievlak, een vast punt op het vlak om symmetrisch te zijn, dan creëren we het nieuwe vlak op het andere punt van de lijn!
sw02.png
2 likes
Nou, dus ik concentreerde me op de functie om symmetrisch te zijn en niet op het plan. Maar ik weet dat je in sommige software dit soort symmetrie van geometrische objecten kunt doen, blijkbaar is het ingewikkelder op SW.
Bedankt allemaal in ieder geval!
Ja, ik bevestig dat het op Creo mogelijk is
Ja, maak een symmetrie van de referentie van het te maken vlak symmetrisch, zoals een punt waarmee je je plan maakt.
Vriendelijke groeten