Ik heb zojuist een ietwat complex onderdeel gemaakt (verschillende extrusies en materiaalverwijderingen), het is het rechte deel. Nu moet ik het linkerstuk tekenen, hebben we een eenvoudige oplossing om het te maken? Anders ga ik dit deel kopiëren en elk van de functies nemen en de schetsen verplaatsen.
@benoit.lf en @pl gaven de methode voor het maken van een nieuw stuk.
Als u een symmetrische configuratie van het genoemde onderdeel wilt maken, moet u deze stappen volgen:
view1-maak het onderdeel en plaats het in een assemblage (hier heb ik een virtueel onderdeel in een assemblage gemaakt)
view2-spiegelen van de assemblage door het selecteren van een referentievlak en het onderdeel en -->
view3-selecteer 'Symmetrische versie maken' en vervolgens -->
View4-selecteer 'Maak een nieuwe afgeleide configuratie...) dan -->
View5-U hoeft niet te selecteren wat u wilt kopiëren in het symmetrische deel, aangezien het in feite hetzelfde deel is en u valideert
view6-we zien de map 'Function Symmetrical Components' in het originele deel, we kunnen het symmetrische deel gebruiken door de afgeleide configuratie 'DefaultSymmetry' te activeren
Ook al geven we er in de meeste gevallen de voorkeur aan om symmetrische delen opnieuw te tekenen omdat hun tekening vaak moeilijker is en ze geen verbinding meer hebben.
Vervolgens kunnen we de symmetrie controleren met de functie "Evalueren" en "Symmetrie controleren".
Bedankt voor je oplossingen, maar ik kom terug op het 1e voorstel: Invoegen/Symmetrisch deel. Ik kan deze functie niet vinden, in het invoegmenu heb ik een herhalingssysteem of een deel. Niet de symmetrische deelfunctie.
Ik loste mijn probleem op, het was gewoon om het gezicht of een referentiegeometrie te selecteren voordat ik het invoegen deed. Bedankt voor alle antwoorden.