Symmetrie van een onderdeel

Hallo

Ik heb zojuist een ietwat complex onderdeel gemaakt (verschillende extrusies en materiaalverwijderingen), het is het rechte deel. Nu moet ik het linkerstuk tekenen, hebben we een eenvoudige oplossing om het te maken? Anders ga ik dit deel kopiëren en elk van de functies nemen en de schetsen verplaatsen.

Dank u voor uw waardevolle advies

Hallo

Er is een heel eenvoudige oplossing!

Druk vanuit het originele onderdeel (rechts) op Invoegen/Symmetrisch onderdeel.

Een nieuw onderdeel wordt geopend met een dialoogvenster in de Feature Manager. Selecteer wat u wilt herstellen en valideren.

Je hebt je symmetrische deel gekoppeld aan het originele. Elke evolutie van het rechterstuk is te vinden op het linker.

10 likes
Vergeet niet een gezicht te selecteren voordat u een onderdeel invoegt!
7 likes

Exacte @.PL, en een referentievlak in plaats van een gezicht!

4 likes

Aanvullende informatie: Als het plaatwerk is, moet je een gezicht en een plan hebben. En kopie van lichaam.

4 likes

Hallo

@benoit.lf en @pl gaven de methode voor het maken van een nieuw stuk.

Als u een symmetrische configuratie van het genoemde onderdeel wilt maken, moet u deze stappen volgen:

view1-maak het onderdeel en plaats het in een assemblage (hier heb ik een virtueel onderdeel in een assemblage gemaakt)

view2-spiegelen van de assemblage door het selecteren van een referentievlak en het onderdeel en -->

view3-selecteer 'Symmetrische versie maken' en vervolgens -->

View4-selecteer 'Maak een nieuwe afgeleide configuratie...) dan -->

View5-U hoeft niet te selecteren wat u wilt kopiëren in het symmetrische deel, aangezien het in feite hetzelfde deel is en u valideert

view6-we zien de map 'Function Symmetrical Components' in het originele deel, we kunnen het symmetrische deel gebruiken door de afgeleide configuratie 'DefaultSymmetry' te activeren

Fijne dag.

6vues.pdf
7 likes

Uitstekende @FLOP1, ik denk dat deze oplossing niet erg bekend is bij gebruikers. Heb ik het mis? ;-)

1 like

Hallo

De @FLOP1 methode is degene die we gebruiken.

Ook al geven we er in de meeste gevallen de voorkeur aan om symmetrische delen opnieuw te tekenen omdat hun tekening vaak moeilijker is en ze geen verbinding meer hebben.

Vervolgens kunnen we de symmetrie controleren met de functie "Evalueren" en "Symmetrie controleren".

2 likes

@Flop1 Goed voor een tutorial met de pdf de weergave op de juiste manier;)

+1 voor de eerste flop1 tutorial!

=)

Dat is het, het is klaar, ik heb de tutorial gemaakt.

het is HIER

@flop1 sorry dat ik het niet kan zien 

Er is geen 404 CMS-pagina geconfigureerd of gevonden.

Hallo

Bedankt voor je oplossingen, maar ik kom terug op het 1e voorstel: Invoegen/Symmetrisch deel. Ik kan deze functie niet vinden, in het invoegmenu heb ik een herhalingssysteem of een deel. Niet de symmetrische deelfunctie.

Gelieve te specificeren.

Hallo

welke versie van SW is het?

Ik loste mijn probleem op, het was gewoon om het gezicht of een referentiegeometrie te selecteren voordat ik het invoegen deed. Bedankt voor alle antwoorden.