Onmogelijke symmetrie

Hallo

Ik heb een gladgestreken stuk dat ik niet zo veel symmetrisch kan maken door functie als door lichaam, ik begrijp het niet.

Ik voeg het document aan u toe onder SW2013.

Bedankt 

doe-het-zelf

verriere.sldprt

Hallo doe-het-zelver,

Nou, ik kan het doen met mijn 2020 SP4-versie.

Ik stuur je het bewerkingsbestand over naar STEP (zie de ZIP), plus het vastleggen van afbeeldingen.

AR.

Vergeet niet het vinkje weg te halen bij  "de volumetrische onderdelen samenvoegen", dit zou het moeten doen met de 2013.

@+.

AR

verriere_0.sldprt
2022-08-22_114750.jpg
2022-08-22_114612.jpg
2022-08-22_114505.jpg
verriere_0.zip

Hallo

Het probleem komt voort uit het feit dat de zijkant van uw luifel niet vlak is, ondanks de verticale segmenten van de verschillende schetsen.
Impact: SolidWorks slaagt er niet in om de symmetrische vorm samen te voegen met de basisvorm
Er zijn twee manieren om het probleem te omzeilen:
- Maak een lichaamssymmetrie zonder deze samen te voegen met de oorspronkelijke vorm. Je hebt twee onsamenhangende lichamen in de kamer.
- rigoureuzer: maak geleidingscurven in een of twee 2D-schetsen om het zijvlak vlak te maken in de afvlakkingsfunctie. Symmetrie werkt dan, met de basisfunctie of met het lichaam, al dan niet gefuseerd.

1 like

Hallo mijn lieve @diiity 

Het werkt goed zolang je

Het probleem komt van je schets nr. 15 waarin de verticale lijn niet wordt beperkt langs de constructielijn (d.w.z. hij is niet verbonden met het vlak, vandaar de boodschap dat je niet kunt blablabla!

Gelukkig heb je alleen het foutje bij de eerste schets ;-)   ;-) ;-)

Vriendelijke groeten

1 like

Hartelijk dank, ik heb gecorrigeerd door // te renderen met schets 14.

Anders was het me gelukt door te plannen,  ik opende het onderdeel in een assemblage en maakte een symmetrisch onderdeel en vervolgens sloeg ik het op als een onderdeel.

Dank u allen