Symmetrie

Hallo allemaal,
Ik heb een metalen chassisontwerp.
Ik zoek en ik kan niet vinden hoe ik een diagonale symmetrie van een baas kan maken.
Alvast bedankt voor je antwoord

Een cirkelvormige herhaling van 180° zou kunnen werken.
Anders dubbele symmetrie en verwijder de bestaande functies, maar dat is niet geweldig.

3 likes

Bedankt.
Ik moet hier precies over zijn, want dit project moet evenwichtig zijn.

Hallo
anders symmetrisch zijn ten opzichte van een vlak (of een gezicht)

1 like

Hallo;
Indien mogelijk kunnen screenshots van het chassis ons helpen een beter idee te krijgen van welke oplossing we moeten overwegen...

4 likes

Hallo

Het is nogal tegenstrijdig met het feit van het maken van een symmetrie.
Op een vrij algemene manier, als je op zoek moet naar een " hack " om een functie te maken, zie ik niet in hoe je achteraf op een precisie kunt wedden :wink:

We zouden het onderdeel nodig hebben om tests te maken

Tegelijkertijd is symmetrie van nature in balans... Het is onmogelijk om een preciezere balans te maken.

En er is geen gebrek aan manieren om te symmetriëren in SW.

… Niet zo zeker... we hebben het hier over Solidworks. Echte symmetrie is niet zijn sterkste kant. :smile:
En we weten nog steeds niet waar we aan moeten werken @Pascal_bospac (mechanisch gelast, onderdeel, assemblage, een beetje van beide?)

Voor topologische symmetrie moet je de lichamen symmetriëren, niet de schetsen. Daar zullen de polygonen symmetrisch zijn.

Volgens zijn avatar zou ik zeggen mechanisch gelast

Maar ik ken experts in precisie en knutselen, als je wilt geef ik de contacten :sweat_smile:

Serieuzer nog, in 3D vermijd ik symmetrie zoveel mogelijk. Maar als het de enige oplossing is. De verschillende spiegelopties hebben me twee of drie keer in de verkeerde positie gebracht. Door te veranderen na een update.
Ik vind een oplossing van het type 180 graden rotatie wanneer mogelijk

1 like