Terug met mijn hardnekkige problemen die alleen maar problemen voor mij zijn
Ik wil een schets symmetriseren, maar alle dimensies en relaties van zijn entiteiten behouden, allemaal op hetzelfde voorvlak, en bovenal hetzelfde normaal. Ik heb verschillende manieren geprobeerd, maar ik kan niet krijgen wat ik wil. Ik slaag erin om symmetrie te bereiken door de kansen en relaties te behouden, maar het normale is omgekeerd ...
Hebben jullie een methode waarvoor ik geen nieuw plan hoef te maken?
Dat het resultaat precies is alsof ik de schets andersom op het voorvlak had getekend.
Een belangrijk detail is dat deze symmetrische schets wordt toegevoegd. Het is in feite afgeleid, maar moet uniek en onafhankelijk zijn. Het doel is om een schets te tekenen die ik symmetriseer en vervolgens onafhankelijk maak, om de gebruikelijke (omgekeerde) vorm als basis voor het werk te hebben en om de gaten en andere kleine variaties van de contour toe te voegen.
Bedankt.
Kon ik maar gewoon kopiëren/plakken met inversie van het normaal van de gekopieerde entiteiten...
Je moet een schetsblok maken. Vervolgens kopieer je dit blok naar een tweede open schets op hetzelfde steunvlak, vervolgens symmetriseer je het blok. De wijzigingen die in het eerste blok zijn aangebracht, worden overgedragen naar het tweede, maar u behoudt de onafhankelijkheid van de schetsen om andere vormen buiten de blokken toe te voegen. Aarzel niet om het me te vertellen als het niet helemaal duidelijk is in de uitleg...
Dus ik zal eraan toevoegen, om volledig aan mijn behoefte te voldoen, dat nadat ik het blok symmetrisch heb gemaakt zonder te kopiëren , ik het laat ontploffen! Dit heeft tot gevolg dat het blok wordt verwijderd terwijl de symmetrische schets (en alleen deze) op het oorspronkelijke vlak blijft staan, en dat alle relaties en afmetingen (die we niet meer in een blok zien) weer verschijnen. Alsof ik het zo getekend had!
Eenvoudig, snel, effectief. Het is perfect! Ben jij mijn superheld @Silver_Surfer
NB: Het enige kleine minpuntje is dat de aanhalingstekens " slide " of niet de kant van de beoordeling volgen. De entiteiten roteren, maar niet de aanhalingstekens, dus bcp kruisen elkaar. Bijvoorbeeld, een netmaat die naar rechts helt, zal niet naar links kantelen, dus je moet met de hand schuiven om het op te ruimen. Dit is slechts een visueel probleem en een zeer klein nadeel in vergelijking met de bespaarde tijd.
Hallo Ik ben een beetje laat, maar heb je dynamisch schetsen geprobeerd? De algemene basisvorm in de eerste creatie zal niet veranderen, elke wijziging aan een van de 2 schetsen heeft geen invloed op de tweede (toevoeging, losgehaakt,...)
Hallo @Le_Bidule alle goede adviezen zijn altijd goed om op te volgen. Bedankt.
Op het gevaar af als een noob te klinken, miste ik de dynamische schetsen. Ik weet niet eens waar ik het kan vinden. Ik wil details.
Nou, je snapt het, ik heb geen dynamische schetsen geprobeerd. Als ik echter tussen je regels door lees, lijkt het te impliceren dat het origineel in dezelfde kamer blijft. Het gevecht is gegarandeerd.
In het geval dat mij hierboven zorgen baart, wilde ik 2 afzonderlijke PRT's. In het geval van 2 rechter- en linkerconfiguraties in dezelfde, waardoor in de niet-verwijderde toestand alleen de functies overblijven die verband houden met de gewenste kant, als ik de toestand van de referentieschets verander, wordt de symmetrie noodzakelijkerwijs verwijderd, toch?
Idee om te testen of het bij jouw project past. 1/ Zodra uw esq klaar is, kopieert u deze naar hetzelfde plan, dus maak een nieuwe esq aan in de functiebeheerder 2/ In elke esq zet je de tegenovergestelde symmetrie als een constructielijn 3/ Doe 2 extrusies (bijv. of meer), één (of +) voor elke schets zodat u een extrusiewaarde per extrusie kunt instellen, enz... 4/ Maak in de CFG Manager 2 afgeleide configuraties (of meer als je wilt) 5/ Configureer de extrusiefuncties In de hoop dat dit je verder helpt met je project