Omdat ik veel vanuit huis werkte, had ik graag willen weten of er, toen ik aan het werk ging, een manier was om de Solidworks-planmap op mijn laptop te synchroniseren met die op mijn werkstation.
Bij voorbaat dank;)
Edit: Ik heb geen EPDM Ik zit in standaard versie 2014
Ik weet dat er een synchronisatiefunctie is op Windows.
Misschien als u het delen van uw map op de laptop toestaat en u deze map synchroniseert met die op uw vaste lijn, wordt de map op de vaste lijn bijgewerkt wanneer de laptop is verbonden met hetzelfde netwerk als de vaste lijn. (Ik weet niet of ik duidelijk ben:( )
Ik heb deze functie nog nooit gebruikt, ik weet alleen dat hij bestaat.
Mogelijk moet u de map van uw laptop instellen als netwerkschijf om deze te laten werken.
Als ik op kantoor teken, wil ik graag dat de foto's worden gesynchroniseerd zodat ze dezelfde op mijn laptop staan, en vice versa! Als ik op kantoor ben, sluit ik mijn laptop aan en deze wordt gesynchroniseerd met de bureaubladmap.
Als ik het goed begrepen heb, werken offline bestanden maar in één richting, toch?
Doc als ik het samenvat, moet ik naar mijn desktopcomputer gaan, de planmap op de server offline zetten, dan nog steeds op mijn desktopcomputer, de planmap op mijn laptop halen en deze ook offline halen?
Ik hoef dus niets op mijn mobiele telefoon te doen?
En de synchronisatie neemt ruimte in beslag op mijn harde schijf? Zo ja, evenveel als de grootte van het oorspronkelijke bestand?
Sorry Bart, maar ik heb nog nooit de synchronisatie door deze map getest, dus het beste zou zijn om te testen door er een bestand in te zetten en te proberen het te openen met een ander werkstation
Het voordeel is om een enkel bestand te hebben en dus altijd het laatste, je hoeft het alleen maar op de ene site te archiveren en op de andere op te halen,
Een bètavraag, hoeveel cartoonisten hebben de map met serverplannen gebruikt en gewijzigd?
Als t, is het het gemakkelijkst om op de laptopschijf te werken en de server op de laptop te synchroniseren.
Als anderen de server wijzigen, kan de synchronisatie hun werk overschrijven dat ze tijdens uw afwezigheid hebben gedaan (een kwestie van datum omdat de meest recente versie de oude overschrijft zonder rekening te houden met het feit of het bestand in de tussentijd is gewijzigd.
Het idee van de externe schijf is in dit geval het meest praktisch, zolang de toegewezen letters op de laptop hetzelfde zijn als de vaste (een kwestie van link in de assemblages).
Wanneer ik op verschillende pc's werk (thuis, Frans kantoor, buitenlands kantoor,) heeft mijn schijf op alle pc's dezelfde letter (ex J: ) en reserveer ik deze letter op alle pc's en de 3 netwerken.
vervolgens via synchronisatie op een NAS voor back-up (zelfde type NAS bij de 3 zone) dit stelt de collega in staat om te overleggen.
Nu ben ik de enige die solidworks gebruikt, dus niemand verandert mijn plannen zonder dat ik het weet.
Wordt het beheer van meerdere werkstations in de eigenschap solidworks gecontroleerd?