System korbowodów do synchronizacji 2 ruchów

Witam

Jestem nowy. Więc szybko się przedstawię (nie mogłem znaleźć sekcji Prezentacja na tym forum), mam na imię Justin. Jestem inżynierem, ale w innej dziedzinie niż mechanika. Zaczynam przygodę z CAD jako amator.

Chcę zrobić mebel (stolik kawowy) z blatem podzielonym na dwie części (p1 i p2). Te będą zamontowane na zawiasach (których nie narysowałem). Dzięki temu możliwe będzie otwieranie / zamykanie go w celu przechowywania przedmiotów. Chciałbym ustawić mechanizm za pomocą korbowodów/dźwigni (b1 i b2) w celu zsynchronizowania ruchu otwierania każdej z części (tj. aby kąty a i b były równe niezależnie od położenia tarcz). Pracuję nad realizacją tego mechanizmu. Próbowałem różnych rozwiązań i zawsze dochodziłem do tego samego wniosku: muszę stworzyć 2 przeciwstawne ruchy liniowe (narysowane na czerwono), z równoległą osią nad belką poprzeczną T, w punktach a1 i a2 (mam nadzieję, że to, co mówię, nie jest zbyt rozmyte). Próbowałem z mechanizmem typu krzywka + korbowody, takim jak te, które można znaleźć w systemie zamykania szaf biurowych, ale to nie działa. Możliwe są inne rozwiązania: odwrócone zębatki z zębnikiem między nimi, system kół pasowych z linką, na której jeden z korbowodów byłby zawieszony na górze, a drugi na dole, przy użyciu części, która pozwoliłaby na wyśrodkowanie osi 2 korbowodów itp. Chciałbym jednak pozostać przy systemie korbowodów ze względu na koszty i prostotę wdrożenia. Dodatkowo jestem ograniczony pod względem miejsca, zwłaszcza gdy stolik jest zamknięty.

Czy masz jakieś pomysły na rozwiązanie mojego problemu?

Z góry dziękuję

PS: Załączam 2 zrzuty ekranu: jeden z otwartym stołem, drugi z zamkniętym stołem

captures_decran.zip
1 polubienie

Witam

Dziękuję za prezentację. Istnieje grupa "Kawa z przyjaciółmi", w której możliwe jest poznanie społeczności.

W przypadku twojego systemu korbowodów skłaniałbym się do skorzystania z narzędzia do przedstawiania schematu.