Geremd verticaal lineair geleidingssysteem

Hallo

Als onderdeel van een project ben ik op zoek naar een leverancier van verticale lineaire geleidingssystemen, maar dat zou worden vertraagd. Laat het me uitleggen.

Het project:

Ik moet een metalen doos (ongeveer 500 x 350 x 100) met apparatuur, met een totaal gewicht van ongeveer 5 kg, verticaal verplaatsen over een slag van ongeveer 400 mm

Maar ik moet hem op elk niveau kunnen stoppen, zonder dat hij onder zijn gewicht bezwijkt, vandaar het idee van remmen...

Het uurwerk moet flexibel zijn, het geheel kan met de hand worden gehanteerd

Heeft iemand zoiets ontworpen? Of kent hij een leverancier?

Bedankt

2 katrollen één ketting

Doos van 5 kg aan één kant

een contragewicht van 5 kg aan de andere kant van de ketting

als het gewicht blijft = er is evenwicht

een contactrem om slippen te beperken

Hier is mijn idee voor een eerste ontwerp

@+ ;-)

1 like

Hallo

Moet deze handeling repetitief zijn? Als dat zo is, kunt u een garagedeuropenersysteem kopen en dit aanpassen en de motorslag aanpassen zodat deze slechts 400 mm aflegt.

1 like

Hallo

Een gasveer plus een vergrendelingssysteem => principe van wat we bijna allemaal onder onze bureaustoelen hebben. Geen of weinig inspanning tijdens het hanteren, mits de keuze van de cilinder goed gemaakt is.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

bedankt voor je antwoorden, het idee van het contragewicht, om te zien of ik het in de kleine ruimte kan passen die ik heb.... om te graven

A+

Hubert

Voor zo'n lage massa zal ik een trapeziumvormige schroef gebruiken vanwege zijn onomkeerbaarheid met bronzen of nylon moer (je hoeft alleen maar een handwiel aan het uiteinde te plaatsen zodat de operator het kan draaien, blokkeren is niet nodig, de onomkeerbaarheid van de schroef is voldoende, zo niet zwak genoeg, evenals een geleider om de mvt te begeleiden,

Voor de keuze van de begeleiding... een rolgeleider van het Hepco-type is goed omdat deze eenvoudig te integreren is op een aluminium of stalen buis zonder machinale bewerking (beperkt door kogelkussens).