Hallo
Ik ben op zoek naar een parallel liftdeursysteem dat in kleine afmetingen zou bestaan, d.w.z. 150 mm lang, 15 mm dik en 100 mm hoog, om een behuizing van ongeveer 2 kg op te tillen. Bestaat het?
Bedankt!
Hallo
Ik ben op zoek naar een parallel liftdeursysteem dat in kleine afmetingen zou bestaan, d.w.z. 150 mm lang, 15 mm dik en 100 mm hoog, om een behuizing van ongeveer 2 kg op te tillen. Bestaat het?
Bedankt!
Parallel van wat voor soort: de deur hangt over en schuift of de deur heeft een cirkelvormige translatiebeweging?
Welke energie is er beschikbaar?
Welke beveiliging is nodig?
Wat is de grootte van het geheel?
Compleet kant-en-klaar verkrijgbaar, ik denk niet dat het bestaat.
Van opzij gezien heeft de deur een neerwaartse en opwaartse draaibeweging terwijl hij verticaal blijft, van voren gezien, een opwaartse vertaling. Een hendel op de deur maakt het mogelijk om deze omhoog en omlaag te brengen zolang deze in de hoge stand vastzit. De deur wordt vastgehouden in een straatsteen van 400 mm hoog, 300 mm lang (voorkant), 150 mm breed (zijkanten waar het sluitsysteem is bevestigd) en iets minder dan 2 mm dik, het is een gebogen plaatwerk.
Je hebt dus maar 2 drijfstangen en een kleine gasveer nodig...
Met 2 drijfstangen draait de deur, toch? Ik wil dat mijn deur niet uit zichzelf draait, hij blijft verticaal recht tijdens de beweging (zie diagram). Ik denk dat ik een mechanisme met 4 staven nodig heb om 2 assen te hebben (degene die aan de deur is bevestigd en die op het vaste deel) die parallel blijven.
Hallo
Er is geen schema in uw huidige antwoord.
Toen ik 2 drijfstangen zei, is het inderdaad per kant om een parallellogram te hebben.
Het lijkt erop dat dit in miniatuur waarschijnlijk eenvoudiger is, hierop is er waarschijnlijk een systeem met een veer of iets anders erin:
https://www.blum.com/fr/fr/products/liftsystems/aventos-hl/programme/
Ok 2 schakels per kant, als ik de 2 uiteinden met dezelfde afstand tussen de 2 schakels bevestig, zou het de deur recht moeten houden tijdens de beweging, maar hoe kan ik dit dan allemaal met mecha dimensioneren om het eerst in CAD te doen?
Bedankt
Het Blum-systeem maakt het vooral mogelijk om een compact mechanisme in positie te hebben, met het verborgen mechanisme in de gesloten positie.
Als je dezelfde behoefte hebt, wordt het ingewikkeld, dan kun je (bijvoorbeeld) naar Pinet gaan.
Voor het ontwerp hangt het af van de omgeving (T°, stof), de gewenste weergave (landbouw- of consumentenontwerp), of u ter plaatse produceert, uw productievoorkeuren (beschikbare materialen).
Is het een persoonlijke (student?) of professionele studie?
Professioneel, voor het ontwerp praat ik voornamelijk over algemene mechanica, de berekening van de afstanden van het 4-assige systeem volgens de initiële/eindpositie van de deur en de positie van mijn bevestigingen (deur en vast onderdeel). De omgeving is -10° tot 75° (machine die een beetje opwarmt), De weergave van het systeem is verborgen en alleen zichtbaar als de deur open is (zoals Blum), het materiaal zal waarschijnlijk aluminium zijn.
https://fr.wikipedia.org/wiki/M%C3%A9canisme_%C3%A0_quatre_barres
Ik heb dit om mee te beginnen
Ik doe niet veel filmpjes, voor dit soort dingen teken ik een schets en door iteratie (over het algemeen kun je vrij snel zien waar je moet aanraken) vind ik het juiste systeem.
De wikipedia link is goed, je tekent de 2 standen van de deur, de deuropening, je weet min of meer waar het draaipunt van de spijlen komt te komen.
Als u wilt dat het mechanisme wordt omsloten, is het waarschijnlijk dat de bovenste schakel een "banaan"-vorm heeft.