Tabelle Thread Weergave

Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een draadsnijtafel (interne standaard) te maken.
Bij het maken van horloges worden vaak kleine schroefdraad of specials gebruikt en ze bestaan niet in de SW-keuzelijst.

Ik keek of ik een standaardbestand zoals xls of txt of wat dan ook kon vinden, maar kon het niet vinden.

Bij voorbaat dank.

2 likes

Hallo, maak een iso-schroef, deze configuraties worden gekoppeld aan de maat en draad maken.

Dank u voor het antwoord.

Voor de schroeven is het al klaar.

Maar voor schroefdraad in bruggen, platen, buizen, ..., zou ik graag de keuze hebben in een lijst (zie foto) die ik eerder vooraf zou hebben gedefinieerd en zo vermijden dat ik telkens de grootte, de spoed en de bijbehorende tekst moet invullen.

lynkoa_filetage.jpg

Dit gaat (helaas) niet via XL. Het is een SW-tool: zoek naar standaardeneditor of iets dergelijks.

In feite creëer je je eigen standaard. Ik ben nooit echt in het ding gekomen, gezien het kleine aantal "uitstekende" gaten dat ik moet doen

In Windows 7 moet je naar: startmenu / alle programma's / Solidworks / Solidworks-tools / Toolbox-instellingen.

4 likes

Of zoek naar Gereedschapskist A fos launch Je moet naar Wizard gaan om te boren Selecteer de norm die je wilt wijzigen, ga naar Schroefdraadgaten , Schroefdraadgaten klik op de + bovenaan de kolom en voeg de gewenste schroefdraad toe.

3 likes

Het is zoals Sbadenis zegt!

In beeld!

@PhilippeB

Ik ben op win 7 en SW 2016 en ik kan deze directory niet vinden :-(.

@sbadenis & Alain. ERP

Ik heb gevolgd wat je zei. Ik heb 2 draden toegevoegd (S0.80 en S1.00 om te beginnen).
Maar wanneer ik mijn boorwizard start, krijg ik een foutmelding (zie bijgevoegd bestand).

Waar zit de fout?

lynkoa_filetage_1.jpg

Hallo

Is de SP3 van SOlidWorks geweldig?

Het is minder dan 2 maanden geleden uitgebracht en lost veel bugs op!

Absoluut zo snel mogelijk te installeren!

Ik doe het al heel lang goed in SP3.

Threadgegevens moeten ook worden voltooid.
En houd dezelfde naam zodat sw ze associeert.

EDIT: Dus in vergelijking met uw afbeelding, het is de aarde pictogram net onder: "Thread data", die moet worden ingevuld.

1 like

Zoals opie zegt, moet je hetzelfde soort schrijven behouden als in solidworks. Om dit te begrijpen, is hier een simplistisch document in het Engels dat dit alles veel beter uitlegt dan ik.

Zelfs als het document in het Engels is, is het heel gemakkelijk om het principe te begrijpen.

ajout_dans_toolbox.jpg
3 likes

@sbadenis

Cool, dat is het precies.

Hartelijk dank

:-)